سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با تاکید بر تفکیک زباله از مبدا گفت: سند جامع مدیریت پسماند تهیه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در کارگروه ملی مدیریت پسماند که با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، مدیرکل محیط زیست استان و معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور در محل این سازمان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان ایلام، اظهار کرد: به‌کارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) به منظور حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

وی افزود: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گیرد و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آینده باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: در استان ایلام روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری تصریح کرد: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه از سال ۱۳۸۶ آغاز و در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد؛ بنابراین دو نقطه در استان به پسماندهای ویژه اختصاص یافته است که باید زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری از آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 749947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.