نمی‌توانیم به قهرمانی آسیا برسیم اما رتبه خودمان را بالا می‌بریم

مربی رده‌های سنی اسکواش ایران درباره سطح ورزشکاران کشورمان گفت: مسابقات قهرمانی آسیا بالاترین رنکینگ و سطح را دارد، نمی‌توانیم به قهرمانی فکر کنیم زیرا سطح ورزشکاران ما درحد آن نیست و کار در این رده‌های سنی را به‌تازگی آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مستانه کریم‌پور درباره روند پیش‌روی تیم‌های اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی آسیای رده‌های سنی اظهار کرد: در حال حاضر مرحله اول اردوی آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در پاکستان جریان دارد که ۲۲ نفر از رده سنی ۱۱ تا ۱۷ سال در شهر تبریز، مشغول تمرین هستند. تکنیک و آمادگی جسمانی از مقادیر مهمی است که روی آن تمرکز داریم و در نهایت طبق سهمیه‌ای که فدراسیون اعلام کند، تعدادی از بازیکنان را اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: تعداد بازیکنان در اردو زیاد است و به همین منظور به خانم‌ها طوفانی، حقیقی، هاشمی و تقوی در این اردو ما را همراهی می‌کنند، البته سه یا چهار نفر از شرکت‌کنندگان که در اردو آمادگی آن‌ها از سایرین پایین‌تر باشد، حذف خواهند شد. پیش‌تر تعداد کمتری به اردوها دعوت می‌شدند و این نخستین بار است که از رتبه یک تا شش را برای اردو دعوت کرده‌ایم. بازیکنان رده سنی ۱۹ سال نیز در اردوی دیگری در شهر یزد، مشغول تمرین هستند. اردوی بعدی برای این نفرات نیز احتمالاً ارومیه باشد و پس از آن هم در تهران یک اردو خواهیم داشت و سپس به پاکستان اعزام می‌شویم. هدف بلندمدت ما کسب جایگاه مناسب در آسیا است.

مربی ملی اسکواش با اشاره به سطح بازیکنان ایرانی عنوان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا بالاترین رنکینگ و سطح را دارد، نمی‌توانیم به قهرمانی فکر کنیم زیرا سطح ورزشکاران ما درحد آن نیست و کار در این رده‌های سنی را به‌تازگی آغاز کرده‌ایم. برای مسابقات پیشین که به چین رفتیم، موفق به صعود یک‌رده‌ای شدیم و اکنون تلاش می‌کنیم دو رده دیگر بالا برویم. زمانی که خودم بازی می‌کردم، توان رقابت با خارجی‌ها را نداشتیم، اما اکنون می‌بینم که اگر بچه‌ها شکست هم بخورند، از حریف‌های سطح بالا و سخت است.

وی درباره مربیان ملی ایران خاطرنشان کرد: ۱۲ سال در تیم ملی فعالیت داشتم و همچون برخی مربیان، خارج از کشور تعلیم دیدم. مربیان دیگری همچون من که در خارج از کشور آموزش دیده‌اند، اکنون به ایران آمده‌اند تا به بالا بردن سطح ورزشکاران کمک کنند و به‌طور قطع پیشرفت زیادی خواهیم داشت. اگر فدراسیون بتواند برای مربیان دوره‌های برون‌مرزی مناسب را بیشتر برگزار کندو یا مربیان خارجی را به ایران بیاوریم، این روند پیشرفت متوقف نخواهد شد. در این اردو نیز باید تشکر ویژه‌ای از میزبانی تبریز داشته باشم، فکر می‌کنم اگر همه شهرستان‌ها به این شکل میزبانی کنند، هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 749245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.