نقد فیلم مست عشق + خلاصه، بازیگران و مدت زمان
نقد فیلم مست عشق

«فیلم سینمایی مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی، چند روزی است اکران عمومی شده و در سینماهای کشور به نمایش در آمده است. فیلم مست عشق رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران را زده و تنها پس از گذشت ۳ روز از اکران به فروش بیش از ۲۱ میلیاردی رسیده است؛ اما با این همه، مست عشق با نقدهای تند وتیزی مواجه شده است.

بازیگران مست عشق
پارسا پیروزفر در نقش مولانا، شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (پسر مولانا)، بوران کوزوم در نقش علاءالدین، هانده ارچل در نقش کیمیا خاتون (دختر مولانا)، بنسو سورال در نقش مریم، سلما ارگچ در نقش کِرّا خاتون (همسر مولانا)، حسام منظور در نقش حسام‌الدین چلبی، ابراهیم چلیک‌کول در نقش اسکندر، خالد ارگنچ در نقش بهاالدین ولد (پدر مولانا)
خلاصه فیلم مست عشق
این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. مدت زمان مست عشق ۱۰۵ دقیقه می‌باشد.

دانلود صوت نقد فیلم مست عشق

کد خبر 749026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فردوس مرادی US ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    1 1
    این فلیم فیلمی  سنگین است. اول باید کتاب ملت عشق و شمس و مولانا را خوانده باشی تا دچار سر در گمی نشی. البته، حدود ۱۴ دقیقه سانسور شده و اینکه بازی پارسا در نقش  مولانا به نظرم خوب  و راضی کننده نیست. واینکه با یک بار دیدن به نظرم کافی نیست. این فیلم راه سیما  را بادیگر باز کرد. به سینما باریگر رنگ داد بازیگران عالی بودند فیلم فوق العاده بود فکر نمی کردم انقدر استقبال بشه. واقعا عالی بود.
  • زهره مدرسی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    2 2
    فیلم مست عشق در این ایام که جلوه ای از عرفان و متفاوت از فیلم های کمدی است و کمی حال وهوای سینما را عوض می کند از این لحاظ قابل تقدیره. اما من که به دنبال عرفان و .. هستم آنچنان هم تاثیر گذار نبود. از نظر بازیگران به نظر من هنرپیشه ترکی ابراهیم چلیک‌کول از شهاب حسینی و پارسا بهتر نقش آفرینی می کند. اگر چه نباید نادیده گرفت که ایفای نقش در قالب شمس تبریزی و مولانا کار بسیاردشواری است. شهاب حسینی تا حدودی توانسته حق مطلب را ادا کند ولی به نظر من هر هنرپیشه ای با قیافه جذاب می توانست جایگزین پارسا باشد . هنرپیشه های زن فیلم بازیگران توانایی هستند و اگر قراربود از ایرانی ها استفاده کنند بهتر از اینها نمیشد ازشان بازی گرفت. از فیلم انتظار می رفت هم نشینی مولانا و شمس و ابیات این دو بزرگوار در فیلم بیشتر نمایش داده شود در حالیکه صحنه های اکشن فضای فیلم را گرفته بود و غلبه کرده بود. نیازی به بر خی از این صحنه های مشمئز کننده نبود و چه بسابه ماهیت واصالت فیلم لطمه زده است. .