مشارکت ۳۱ درصدی بازاریان در انتخابات هیئت امنا/ مشکلات بازار اصفهان رفع می‌شود

در انتخابات هیبت امنای بازار اصفهان ۳۱ درصد از بازاریان شرکت کردند و در حال حاضر ساماندهی بازارهای نواحی یازده‌گانه در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین جلسه هم‌اندیشی هیئت امنای بازار اصفهان با شهردار اصفهان امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

روح‌الله ابوطالبی، مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان در این جلسه اظهار کرد: مباحث هیئت امنای بازار حدود یک سال است پیگیری می‌شود که به انتخاب هیئت امنا منتج شد.

وی افزود: امیدواریم پس از چند سال کار را جهادی پیگیری کنیم و شاهد رفع مشکلات شهروندان باشیم.

شورای گفت‌وگو، فرایند بهبود محیط کسب‌وکار را پیگیری کند

حمید جعفری، معاون برنامه‌ریزی منطقه ۳ شهرداری اصفهان در این جلسه به تشریح روند برگزاری انتخابات پرداخت و گفت: پس از درخواست‌های مردمی و مراجعات بازاریان به همت مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مطالعات اولیه انجام شد و با چهار محور کاربری بازار مسائلی همچون سیم‌کشی فرسوده، شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی، شبکه عنکبوتی سیم‌های برق، استفاده نکردن از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی متناسب با بازار، زهکشی ناصحیح آب‌ها، نبود امکانات رفاهی و بهداشتی، استفاده از کاروانسراها به عنوان پارکینگ، کبود فضای سبز اطراف بازار، نبود وسایل حمل‌ونقل، مشکلات اقتصادی از جمله افزایش مراکز تجاری و نبود رونق اقتصادی مغازه‌ها، مشکلات اجتماعی و سیاسی بازار، شناسنامه‌دار نبودن باربران، اتباع بیگانه، کم‌رنگ شدن نقش محوری مساجد، مشکلات فرهنگی همچون سد معبر، ناکافی بودن تابلوهای مسیر و در مجموع حدود ۵۰ مشکل بازار شناسایی و جمع‌بندی آن به استاندار اصفهان ارسال شد.

وی با بیان اینکه سیر زمانی در یک نگاه از مرداد ۱۴۰۱ آغاز شد و تا مرداد ۱۴۰۲ کمیته اجرایی شکل گرفت، ادامه داد: آئین‌نامه اجرایی انتخابات را تدوین کردیم، همچنین راه‌اندازی وبگاه اطلاع‌رسانی انجام و ۲۰ جلسه اصلی و ۱۰ جلسه پشتیبانی برگزار شد، فرایند تبلیغات از آذر سال گذشته آغاز شد و در پایان انتخابات برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی منطقه ۳ شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای برگزاری انتخابات هیئت اجرایی شامل فرمانداری، اتاق اصناف، بسیج اصناف و شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان شکل گرفت. پس از آن آئین‌نامه اجرایی را به فرمانداری ارسال کردیم و پس از جلسات متعدد با بازاریان بازار به ۱۱ ناحیه تقسیم شد و به تصویب فرمانداری رسید، کار اطلاع‌رسانی آغاز شد و تمام اطلاعات آئین‌نامه‌ها روی سایت بارگذاری شد.

جعفری یادآور شد: پس از آن باید ضرورت برگزاری انتخابات را تبیین می‌کردیم، از این‌رو چهار جلسه با بازاریان برگزار کردیم، به‌ویژه در مقبره علامه مجلسی، جلسه ویژه‌ای با معتمدان و در نهایت با علمای مساجد و بازار برگزار شد. در نهایت مهلتی را برای بازاریان مشخص کردیم؛ با ثبت‌نام الکترونیک ۱۲۴ نفر ثبت‌نام کردند، ۸۲ نفر در ۱۱ ناحیه حائز شرایط بودند و پس از تأیید صلاحیت‌ها طبق آئین‌نامه اجرایی انتخابات فرصت تبلیغات به آن‌ها داده شد، ۱۴ هزار ویژه‌نامه توزیع و بنرهای چاپ شد، ۴ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی کردیم تا انتخابات را به صورت الکترونیکی، بیست‌وهشتم آذر از ساعت ۸ تا ۱۶ و با دو مرتبه تمدید برگزار کنیم.

وی افزود: ۱۱ نفر در انتخابات انتخاب شدند، تعداد واجدان شرایط ۷۸۰۰ نفر بود که ۲۴۲۱ نفر شرکت مشارکت کردند و از این بین ۱۴۶۶ رأی صحیح اتخاذ شد و در مجموع ۳۱ درصد در انتخابات شرکت کردند و دو نفر به‌عنوان بازرس انتخاب شدند.

معاون برنامه‌ریزی منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: نیاز به یک شورای گفت‌وگو داریم تا فرایند بهبود محیط کسب‌وکار را پیگیری کند، بر این اساس با فرماندار رئیس، شهردار، رئیس اتاق اصناف، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و مدیر منطقه ۳ چند جلسه برگزار شد.

جعفری ادامه داد: یکی از مشکلات بازار، ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها بود و با توجه به اینکه تعداد پارکینگ‌ها ۳۷ مورد بود، ساماندهی پارکینگ‌های در انحصار شهرداری توسط شرکت نیک‌اندیش پیگیری شد و ۷۵ مورد سد معبر و ۱۶ دست‌فروش را جمع‌آوری کردیم.

وی درباره اقدامات شهرداری منطقه در محدوده بازار گفت: ساماندهی بازار سماورسازان با هزینه ۱۴ میلیارد تومان، ساماندهی بازار منجم، ساماندهی امکانات مربوط به اطفای حریق با هزینه ۵ میلیارد تومان و ساماندهی بازار خیاطان با هزینه  ۴ میلیارد تومان انجام شده است.

کد خبر 748983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.