سازمان آرامستان‌های اصفهان پیشرو در تولید برق خورشیدی کشور

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه باغ رضوان این کلان‌شهر در تولید انرژی خورشیدی بین آرامستان‌های کشور دارای مقام نخست است، گفت: با اجرای پروژه ۵۱۰ کیلوواتی، انرژی خورشیدی این آرامستان به ۵۵۰ کیلووات می‌رسد.

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نصب پنل‌های خورشیدی در سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان اظهار کرد: این سازمان سال ۱۴۰۱ با مصوبه شورای اسلامی شهر بهره‌برداری از یک پروژه خورشیدی با ظرفیت ۲۰ کیلووات را آغاز و سال ۱۴۰۲ پروژه دیگری را با همین ظرفیت افتتاح کرد.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه انرژی خورشیدی اقدامی بزرگ با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان انجام شد، افزود: در این اقدام پنل‌های خورشیدی توسط سازمان خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر خریداری و این پروژه با ظرفیت ۵۱۰ کیلووات در باغ رضوان اصفهان آغاز شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه در قالب پارکینگ در محل سالن تطهیر با ظرفیت ۸۰ خودرو و بخشی از پارکینگ‌های فاز سوم در حال اجرا است و خرداد سال جاری افتتاح خواهد شد.

حاجیان با اشاره به اینکه باغ رضوان اصفهان در تولید انرژی خورشیدی بین آرامستان‌های کشور دارای مقام نخست است، ادامه داد: با اجرای این پروژه ۵۱۰ کیلوواتی، انرژی خورشیدی این آرامستان به ۵۵۰ کیلووات می‌رسد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه میزان برق مصرفی اصفهان سال جاری ۱۲۰۰ کیلووات بوده است، خاطرنشان کرد: با احتساب ۵۵۰ کیلووات انرژی تولید شده در باغ رضوان می‌توان گفت، سازمان آرامستان این کلان‌شهر موفق به تأمین نیمی از انرژی برق خود خواهد شد.

حاجیان اضافه کرد: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان آمادگی دارد در این زمینه با بخش خصوصی همکاری داشته باشد و امیدواریم بر اساس پروتکل‌های تشریفات اداری بتوانیم، قراردادهایی را با این بخش نیز منعقد کنیم تا این ظرفیت را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: شهروندان نیز می‌توانند به‌منظور خیرات برای متوفیان خود با خرید پنل‌های خورشیدی و نصب آن در سازمان آرامستان‌ها همراه با ذکر نام متوفی خود در اجرای این پروژه عظیم با سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان همکاری داشته باشند.

کد خبر 748774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.