۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سیل چند روز اخیر باعث خسارت به حدود ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان شد و ۱۷۰ دهانه پل در سراسر استان خسارت دید.

منصور شیشه‌فروش در حاشیه سفر به شهرستان خوروبیابانک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: به لطف خدا بارش‌های خیلی خوبی را در چند روز گذشته از سامانه بارشی مستقر در شمال استان در شرق استان شاهد بودیم.

وی افزود: در شهرستان خوروبیابانک بیشتر مناطق بارش‌های خوبی را دریافت کردند و در بعضی ایستگاه‌های روستایی بین ۴۰ تا ۵۰ میلی‌متر گزارش و سبب شد که روان‌آب جاری شود و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی صورت گیرد، اما خساراتی نیز در مسیر راه‌ها و بخش کشاورزی و قنوات ایجاد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، راهداری و هلال احمر به موقع وارد میدان شدند و آبگرفتگی‌های جزئی رفع و شانه‌سازی راه‌ها انجام شد.

شیشه‌فروش با اشاره به خسارت سیل در خوروبیابانک گفت: ۳۰ کیلومتر از راه‌های این شهرستان دچار آسیب و آب شکستگی شد و ۵۰ دهانه پل نیز خساراتی وارد که امروز از آنها بازدید شد و عوامل راهداری درحال بازسازی دهانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز خساراتی در زمینه زراعی، باغی و قنوات وارد شد که به صورت ویژه قنوات روستای چاه‌ملک، ابراهیم آباد، جعفر آباد و روستاهای اطراف آسیب دیدند که گزارش خسارات جمع‌بندی شده و عوامل جهاد کشاورزی، راهداری و بنیاد مسکن عهده‌دار ارزیابی خسارات هستند.

۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در بخش بیمه، خسارات بخش بیمه کشاورزی طبق تعرفه‌ها جبران خواهد شد و منازل مسکونی که آسیب دیده در بیمه بخش برق از صندوق بیمه خسارات تب ساختمان پرداخت خواهد شد که بنیاد مسکن این مورد را ارزیابی می‌کند.

شیشه فروش تاکید کرد: عملکرد مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک در کنترل حادثه بسیار مثبت بود و امروز از شب گذشته بازدیدهایی از مناطق با موضوع بحث آب، تأمین آب پایدار، رفع مشکلات بهداشت و درمان انجام و جلسه مدیریت بحران تشکیل شد.

وی با اشاره به بخش اول این جلسه ادامه داد: پیش بینی دو مخزن ذخیره آب دو هزار مترمکعبی و ایمن سازی مخزن ذخیره سازی شهرستان، حفر چاه و اجرای شبکه‌های انتقال به روستاها و شهر خور، احداث آب شیرین کن و اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده جز برنامه‌هایی است که در ۱۱ مصوبه جلسه امروز، شرکت آب و فاضلاب عهده دار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه کمیته تخصصی پایش تنش آبی شهر خور در آب و فاضلاب تشکیل می‌شود، گفت: به صورت مستمر و هفتگی، مشکلات بخش آب با هدف تأمین آب کوتاه مدت و نیز بلند مدت پایدار برای این منطقه به دلیل کمبود آب در مناطق ارزیابی شود.

۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید

شیشه فروش اضافه کرد: مقرر شد از شرکت‌های خط انتقال لوله نفت و گاز برای کمک به اجرای طرح‌های تأمین آب و بازسازی اسیب‌های ناشی از سیل چند دستگاه ماشین آلات در مناطق حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی و تداوم بارش‌ها خاطرنشان کرد: ماهیت بارش‌های بهاری، رگباری بودن است و در بعدازظهر و شب با بارش شدید تگرگ و باران مواجه بودیم و در چند روز گذشته باعث خساراتی در استان اصفهان شد و حدود ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و حدود ۱۷۰ دهنه پل در سراسر استان آسیب دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: ماهیت بارش‌ها حالت سیلابی و ناگهانی است و یک مرتبه بارش رخ می‌دهد و بیشتر در اوایل شب و بعدازظهر خواهد بود و در چند روز گذشته، بارش‌ها باعث شد که حجم بسیاری از رسوب داخل دهانه پل‌ها و روخانه‌ها جمع شود و باعث مسدود شدن مسیر رودخانه‌ها شد.

۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید

شیشه فروش اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که در اواخر هفته بارش‌هایی را در مناطق مختلف استان داشته باشیم، اطلاع رسانی لازم به تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی صورت گرفت.

وی گفت: به صورت خاص اداره راهداری، شهرداری و دهیاری‌ها مکلف شدند که دهانه‌پل‌ها را از رسوب پاکسازی کنند و مسیر جاده‌های اصلی و فرعی روستایی را بازگشایی کنند، سیل بندها را مقاوم کنند و آب منطقه‌ای و امور آب در شهرستان‌ها موظف شدند که تیم‌های نظارت گشت خود را افزایش و مسیر رودخانه‌ها را لایروبی و ساماندهی و تخلیه نخاله و گل و لای انجام شود که در صورت بارندگی، تبدیل به سیل نشود.

کد خبر 748473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.