تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سهیل بیگدلی شامگاه چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: اقداماتی که در استان قزوین انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت محسوب می‌شود؛ کل رقبه‌های استان ۱۱۰ هزار مورد است و گاهی با تغییر کاربری به ۱۲۰۰۰۰ رقبه هم می‌رسد که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی باشد.

وی از تعیین ۷ محور سرمایه‌گذاری در حوزه وقف خبر داد و افزود: این ۷ محور در حوزه‌های انرژی خورشیدی، صنعت، معدن، کشاورزی، آبزی‌پروری و پرورش دام سبک و سنگین مشخص شدند که تمامی ظرفیت‌های یادشده در این استان موجود است.

معاون سازمان اوقاف با اشاره به راه‌اندازی شبکه تولید دام سازمان متبوعش در سرتاسر کشور اضافه کرد: در این شبکه ۲۰۰۰۰ رأس دام سبک داریم و تولید ۱۰۰ تن شیر در روز هم توسط شبکه دامداری و دامپروری موقوفات رقم می‌خورد.

بیگدلی به مرز آبی ۴۰۰۰ کیلومتری در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: با همه مشکلات آبی که وجود دارد، محصولی که در آب داریم ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم است و در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ۱۱۰ مگاوات است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف‌گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم؛ در موضوع معدن هم ظرفیت فوق‌العاده‌ای در سازمان اوقاف وجود دارد و جهت نوع بهره‌وری از این ظرفیت برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین از تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان توسط شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف خبر داد و گفت: حدود ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایجاد کردیم و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده که نمونه‌ای از آن‌ها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق همین شرکت‌ها تولید می‌کند.

کد خبر 747669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.