آیت‌الله رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد

رئیس جمهور پس از سفر رسمی دو روزه به سه شهر اسلام‌آباد، لاهور و کراچی پاکستان، به منظور سفر رسمی، همچنین حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه چندمنظوره سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل این کشور را به مقصد سریلانکا ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر پاکستان به این کشور سفر کرده بود، در روز نخست سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با نخست‌وزیر، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را نیز به اتفاق وی برگزار و پس از حضور در مراسم امضای هشت سند همکاری، در نشستی مطبوعاتی نتایج رایزنی‌های خود را تشریح کردند.

رؤسای مجالس ملی، سنا و فرمانده کل ارتش پاکستان نیز با آیت‌الله رئیسی ملاقات کردند.

رؤسای جمهور دو کشور نیز با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند و دیدار با جمعی از نخبگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی پاکستان پایان‌بخش برنامه‌های روز نخست سفر آیت‌الله رئیسی بود.

در روز دوم سفر نیز آیت‌الله رئیسی به شهرهای لاهور و کراچی به عنوان پایتخت‌های فرهنگی و اقتصادی پاکستان سفر کرد. حضور در مجموعه قلعه شاهی و ادای احترام به اقبال لاهوری، حضور در دانشگاه جی‌سی‌یو لاهور و سخنرانی برای جمعی از فرهیختگان و دانشجویان این شهر و حضور در ضیافت نخبگان ایالت پنجاب دیگر برنامه رئیس‌جمهور بود.

در ادامه رئیس‌جمهور عازم کراچی شد و در بدو ورود سروزیر و استاندار ایالت سند به دیدار وی آمدند. حضور در مزار محمدعلی جناح و ادای احترام به قائد اعظم پاکستانی‌ها، حضور در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی و دریافت دکتری افتخاری و دیدار و گفت‌وگو با جمعی از تجار و فرهیختگان مذهبی و فرهنگی ایالت سند نیز برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به شهر کراچی بود.

کد خبر 747394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.