پایش شاخص‌های حیاتی شهر اصفهان با مانیتورینگ اتاق شهردار/ آمارنامه ۱۴۰۲ منتشر می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: مانیتورینگی در اتاق شهردار اصفهان نصب شده است تا شاخص‌های حیاتی شهر را به‌صورت مستمر پایش کنیم و با استفاده از داده‌های موضوعی و موضعی مکان‌مند در گزارش‌ها، عملکرد مناطق، سازمان‌ها و شاخص‌های کلیدی آن‌ها را ارزیابی کنیم.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات سال گذشته معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اظهار کرد: سال گذشته در حوزه اداره کل سرمایه انسانی شهرداری اصفهان فعالیت‌های قابل توجهی انجام شد و سامانه مکانیزه HRM را برای ارتباط بین بخش‌های مختلف شهرداری و سازمان‌ها به‌طور کامل تسری دادیم و به‌عنوان مبنایی برای تصمیم‌گیری‌های اطلاعات سرمایه انسانی استفاده کردیم.

وی افزود: در حوزه امکانات رفاهی، تفریحی، گردشگری، سفر، تعاونی‌های مسکن و مصرف، سلامت کارکنان و بن سلامت، به‌گونه‌ای که بتواند انگیزه و سلامت کارکنان را افزایش دهد، فعالیت‌های خوبی انجام گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان بیان کرد: کانون ارزیابی را به‌عنوان الگویی برای ارتقا و توانمندسازی کارکنان اجرایی کردیم، به‌طوری که سیستم ارزشیابی کارکنان تغییرات مناسبی پیدا کرد؛ نظارت بر پیشرفت و اجرای پروژه‌ها به‌صورت مستمر نیز یکی دیگر از فعالیت‌های سال گذشته بود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تشکیل نظام یکپارچه حقوق و دستمزد و قراردادهای کارکنان، مدیریت انواع قراردادها و یکسان‌سازی آن‌ها و تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر مطابق با قانون اقدامات مثبتی بود که انجام شد، همچنین برای استخدام نیروی انسانی، مجوز جذب ۸۶ کارمند و ۲۸۶ آتش‌نشان را دریافت کردیم.

وی اظهار داشت: در انتقال تجارب با کلان‎‌شهرها در زمینه شاخص‌ها، آمار و مقدمات راه‌اندازی رصدخانه اقدامات روبه‌جلویی صورت گرفت؛ از طرفی آمارنامه سال ۱۴۰۱ را در سال ۱۴۰۲ تهیه کردیم و متناسب با آن داشبوردهای مدیریتی و الگوهای ارائه و تحلیل اطلاعات، کارهای ویژه‌ای را انجام دادیم.

ابراهیمی اشاره کرد: مانیتورینگی در اتاق شهردار اصفهان نصب شده است تا شاخص‌های حیاتی شهر را به‌صورت مستمر پایش کنیم و با استفاده از داده‌های موضوعی و موضعی مکان‌مند در گزارش‌ها، عملکرد مناطق، سازمان‌ها و شاخص‌های کلیدی آن‌ها را ارزیابی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های این معاونت در سال ۱۴۰۳ گفت: از جمله این برنامه‌ها، پروژه مرکز تخصصی‌درمانگاهی شهرداری و بهسازی، مناسب‌سازی و توسعه مجموعه‌های رفاهی‌تفریحی، دریافت مجوزهای لازم برای جذب نیروی انسانی و افزایش مزایای رفاهی و انگیزشی آن‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد: در بخش بایگانی الکترونیکی پرونده‌ها و حذف فیزیکی آن‌ها با کمک سایر حوزه‌ها و به‌روزرسانی و هدف‌گذاری شاخص‌های ارزیابی عملکرد، فعالیت‌های ویژه‌ای انجام می‌شود.

ابراهیمی گفت: در اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه در سال ۱۴۰۲ برنامه راهبردی «اصفهان ۱۴۱۰» را تصویب کردیم؛ برنامه عملیاتی شهر با رویکرد نوینی تدوین شده و با توجه به سامانه‌های موجود سعی شده است فرایند تدوین بودجه، اصلاح، متمم و تفریغ آن و بودجه‌ریزی مشارکتی به‌خوبی صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری، چاپ آمارنامه ۱۴۰۲ شهر اصفهان را دنبال خواهیم کرد و سعی می‌کنیم نظارت‌ها به‌صورت سیستمی و مبتنی بر سامانه‌ها نیز هم در حوزه مناطق و هم در حوزه سازمان‌ها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: سال جاری ابزار ارزیابی عملکرد را نیز پیاده‌سازی می‌کنیم تا به‌صورت نظام‌مند و با استفاده از سامانه‌ها بتوانیم بخش‌های مختلف را ارزیابی کنیم، همچنین جشنواره مدیریت عملکرد را برای حوزه‌های مختلف نیز اجرا خواهیم کرد.

ابراهیمی با بیان اینکه در زمینه یکپارچه‌سازی بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها، با شهرداری فعالیت‌های خوبی انجام شده است که آن را توسعه خواهیم داد، گفت: کنترل پروژه را با قوت و جدیت بیشتری در محدوده زمانی ماهانه، سه‌ماهه و شش‌ماهه انجام می‌دهیم و هدف این است که رصدخانه نیز سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی شود تا بتوانیم در حوزه اطلاعات توسعه مکانی و تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

کد خبر 747252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.