پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رفع ۷۰ نقطه پرحادثه در مسیرهای اربعین گفت: برآورد ما این است که نزدیک به هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران باید پرداخت و دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیز باید برای فعالیت‌های جدید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، داریوش امانی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: تعدادی از ماشین‌آلات راهسازی واردشده در گمرک قرار دارد که به دنبال طی فرایند قانونی آن‌ها هستیم تا هرچه سریع‌تر ترخیص شود و برای فعالیت‌های ایام پیاده‌روی اربعین و سایر فعالیت‌های راهداری استفاده شود.

وی افزود: خوزستان دارای دو پایانه اربعینی شلمچه و چذابه است، از سال گذشته بعضی اقدامات از جمله بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های استان با اولویت راه‌های منتهی به این دو پایانه برای ایجاد شرایط بهتر آغاز شد و همچنان ادامه دارد، ابتدای سال جاری نیز اعتبار لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بهبود شرایط دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه از دیگر موارد حائز اهمیت است، با توجه به اینکه ایام اربعین در حال حاضر در فصل گرم سال قرار دارد، هنگامی که زائران وارد محوطه پایانه‌ها می‌شوند باید از تونل سرد، مه‌پاش و سایبان رد شوند، سال گذشته بیشترین نصب سایبان را داشتیم و سال جاری نیز انجام ادامه کار از جمله محوطه‌سازی، بهسازی پایانه‌ها و افزایش سرویس‌های بهداشتی، نصب سایبان و مه‌پاش انجام می‌شود.

امانی تصریح کرد: با توجه به اینکه در تأمین ناوگان حمل‌ونقل در ایام اربعین مشکلاتی داشته‌ایم، مقام عالی وزارت در حال پیگیری به‌منظور بهبود شرایط است تا با استفاده از تولیدات داخلی و از طریق واردات اقدامات لازم انجام شد.

وی ادامه داد: تعدادی ناوگان را از کشورهای همسایه وارد می‌کنیم و از سوی دیگر با دولت عراق در حال مذاکره هستیم تا از ناوگان عراقی در ایام اربعین درون کشور استفاده کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه رفع نقاط پرحادثه در محورهای اربعینی در اولویت قرار دارد، تاکید کرد: روکش آسفالت، بهسازی، روشنایی و نصب نیوجرسی از جمله اقدامات در حال اجرا است، سال گذشته بیش از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای راه‌های منتهی به پایانه‌های اربعینی تعریف شد و سال جاری نیز همین کار در حال انجام است.

امانی اضافه کرد: بهسازی جاده اهواز به خرمشهر در حال پیگیری است، با این حال احداث بزرگراه اهواز به خرمشهر پیگیری می‌شود تا در صورت تأمین اعتبار، بخشی از آن در اربعین سال جاری قابل استفاده باشد.

وی گفت: در مجموع ۸۸۷ نقطه پرحادثه با همکاری پلیس شناسایی شد، ۱۵۰۰ نقطه نیز از قبل وجود داشت که سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه رفع شد، همچنین از ۸۸۷ نقطه، ۴۰۰ نقطه رفع مشکل شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور افزود: با این حال تعهد ما این است که تا پایان دولت تمام نقاط حادثه‌خیز رفع شود، اما با تلاشی که در حال انجام است ۴۸۷ نقطه باقی مانده است که ایمن‌سازی آن‌ها در برنامه قرار دارد، همچنین ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز در مسیرهای اربعین وجود دارد که تاکنون ۷۰ نقطه رفع مشکل شده است.

امانی اضافه کرد: برای اربعین سال جاری همه نیازمندی‌های استان‌ها در بخش‌های مختلف را دریافت کرده‌ایم و برآورد ما این است که نزدیک به هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران باید پرداخت و دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای فعالیت‌های جدید اربعین در نظر گرفته شود.

کد خبر 747209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.