آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تاکنون ثبت‌نام بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ زائر حج تمتع ۱۴۰۳ قطعی و اقدامات لازم برای صدور روادید آن‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، سیدعباس حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند و انتظار می‌رود ظرفیت باقی‌مانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، افزود: امید است که روند اخذ ویزای زائران در بازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با تقدیر از همه دست‌اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تصریح کرد: خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه کنند و برای مواردی که امکان اجرا دارد، راهکار مناسب ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در سال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام شود و راهکارهاس مناسب برای رفع بعضی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم‌گیری به جلسه شورای برنامه‌ریزی ارائه شود.

تأیید استطاعت ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز اظهار داشت: استطاعت ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر نیز به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شده‌اند.

مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن در چیدمان پروازها و اسکان در هتل‌ها گزارش داد.

به گزارش ایمنا، ثبت‌نام از واجدان شرایط و متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ در کاروان‌های سراسر کشور از روز یکشنبه، ششم اسفند آغاز شده است و با توجه به تعیین نرخ ارز سفر حج بر اساس حواله مرکز مبادله طلا و ارز، حداقل هزینه این سفر معنوی ۱۶۲ میلیون تومان و حداکثر قیمت آن ۱۸۸ میلیون تومان تعیین شد.

بنا بر اعلام رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، عملیات انتقال زائران حج تمتع ۱۴۰۳ از بیست‌وچهارم اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 747088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.