بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارندگی در مناطقی از کشور، از وزش باد و گردوخاک در نوار شرقی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور به‌جز غرب و جنوب غرب، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس طی امروز بارش در استان‌های البرز، تهران، قم، مازندران، گلستان، سمنان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، کرمان و شمال فارس شدت خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه این شرایط در بیشتر مناطق مرکزی و نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد و پنجشنبه در استان‌های کرمان، مناطقی از یزد، شمال و شرق فارس و سیستان و بلوچستان، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات استان کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد، همچنین جمعه و شنبه در نوار شرقی کشور وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از روز پنجشنبه به‌تدریج روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر با رگبار باران و وزش باد با بیشینه ۲۱ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها ابری با بارش باران و وزش باد با بیشینه ۱۷ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.