افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۱۰۰ نفر در این استان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، مهرداد ستاره ظهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه همه این افراد مرد بودند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر در اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در این استان هفت درصد افزایش یافته است، افزود: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اسفند سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافته است.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آنها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 746984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.