توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: همدلی و هم‌افزایی سازنده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و کمیسیون گردشگری شورای شهر و شهرداری یزد در توسعه پایدار گردشگری شهر میراث جهانی یزد، افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از شورای اسلامی شهر یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات در خصوص جلسه کمیسیون گردشگری شورا که با حضور سیدمحمد رستگاری مدیرکل اداره میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: بر برگزاری شب‌های فرهنگی یزد در موزه تهران تاکید شد.

وی ادامه داد: در حوزه خواهر خوانده‌ها نیز اداره کل میراث فرهنگی برای همکاری با هدف بهبود ارتباط خواهرخوانده‌ها، اعلام آمادگی کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد به عنوان یکی از مقاصد اصلی کشور و تنها شهر میراث جهانی ایران، اهمیت بسیاری دارد و باید به ظرفیت گردشگری داخلی آن نیز توسط ارگان‌های مربوطه توجه شود.

حقیرالسادات تصریح کرد: همچنین در این جلسه همکاری میراث فرهنگی و شهرداری در خصوص ساماندهی فاضلاب بافت تاریخی نیز مطرح شد تا با این اقدام بافت تاریخی از خطرهای احتمالی حفظ شود.

وی گفت: خلاقیت و نوآوری در حوزه گردشگری شهری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان با مشارکت نهادها و حمایت از بخش خصوصی از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 746732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.