مدیران عمرانی و شهرداری کرمانشاه برای حل مشکلات مردم به خط شدند

استاندار کرمانشاه به‌صورت میدانی و کارشناسی با همراهی مدیران تخصصی، پیگیری دغدغه‌های شهروندان کرمانشاهی در مناطق ۸ گانه شهرداری کرمانشاه را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه بررسی مشکلات منطقه ۵ کرمانشاه را (از بلوار هوانیروز) کلید زد و سپس مسیر میدان نیایش و شهرک‌های دانش، نساجی و ظفر و در نهایت پارک شرقی را از نزدیک و در گفت‌وگو با شهروندان منطقه بازدید و بررسی کرد.

همچنین با حضور استاندار و به دست یکی از کارگران شریف شهرداری منطقه پنج، سه پارک شهرک نساجی، نصر و جهاد به مساحت ۲۲۰۰۰ متر مربع و حدود ۱۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد؛ صحرایی پس از بازدیدی حدود ۳ ساعته با همراهی همه مدیران عمرانی استانداری، فرماندار، شهردار و همه معاونان شهرداری کرمانشاه، راهی شهرداری منطقه ۵ شد و در نشستی ۲ ساعته مشکلات این منطقه و مطالبات مردمی را به بحث کارشناسی گذاشت.

ضعف آسفالت منطقه، ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن، مشکلات فضای سبز، نظافت و جمع‌آوری زباله، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، سد معابر و… از جمله موضوعاتی بود که در این نشست بررسی شد؛ استاندار کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: شهرداری کرمانشاه نباید هم مجری آسفالت معابر و هم ناظر آن باشد و لازم است نظارت بر عهده یک نهاد بیرونی باشد.

صحرایی درباره ساخت و سازهای غیرمجاز و ناایمن هم از مدیران شهرداری پرسید که «چه تعداد برخورد با تخلفات ساخت و ساز داشته‌اید و چند درصد آن‌ها عملیاتی شده است؟ آیا این تخلفات، اصلاح شده یا شهرداری با دریافت جریمه، فقط پول تخلفات را دریافت کرده و قلع بنایی صورت نگرفته است؟»

وی تاکید کرد: بدیهی است که شهرداری باید فوراً به وظیفه خود در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز عمل کند و نباید معطل موضوعاتی مانند اصلاح ضوابط ساخت و ساز شود که در اختیار شهرداری نیست و ممکن است ماه‌ها در مرکز طول بکشد.

به گفته استاندار کرمانشاه شهرداری در گام نخست می‌تواند متقاضی ساخت و ساز را برای دریافت انشعابات موقت معرفی کند اما مراقبت و نظارت در این مدت برای جلوگیری از تخلف و ساخت و ساز ضروری است نه اینکه سازنده به امان خدا رها شود تا به جای یک ساختمان سه یا چهار طبقه، ۷ و ۸ طبقه بسازد سپس شهرداری راهی جز توسل به کمیسیون ماده صد برای دریافت جریمه نداشته باشد.

شهردار کرمانشاه و معاونان عمرانی، خدمات شهری و شهرسازی شهرداری و شهردار منطقه ۵ در این نشست گزارشی از مشکلات، تخلفات و محدودیت‌های خدمات رسانی در منطقه ارائه کردند؛ همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار کرمانشاه و مدیران کل دفتر فنی، دفتر شهری و شوراها، مدیریت بحران استانداری مهم‌ترین مشکلات منطقه پنج شهرداری و راهکارهای موجود را بیان کردند.

در این جلسه مقرر شد که با محوریت معاونت عمرانی استانداری و شهرداری کرمانشاه و حضور سایر ادارات ذی‌ربط، تا نیمه اردیبهشت یک روال ساده و روشن برای جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز و در عین حال تسریع در ساخت و سازهای قانونی و خدمت رسانی در ابعاد مختلف تهیه و برای اجرا توسط شهرداری تصویب شود.

همچنین مصوب شد که نظرات شهرداری شهرستان‌ها هم در این زمینه گرفته شود تا یک طرح استانی شفاف، ضد تخلف و در حمایت از قانون، مطالبه و ایمنی شهر و شهروندان تهیه شود؛ رفتن به سمت پروانه دو مرحله‌ای یکی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه بود که مقرر شد در کمیته مشترک استانداری بررسی و نهایی شود.

کد خبر 746383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.