قزوینی‌ها ۵۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی یک‌ سال گذشته ۵۱ میلیارد تومان توسط مؤدیان زکات به دبیرخانه شورای زکات پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ناصر ظاهری بعدازظهر امروز -شنبه یکم اردیبهشت- در جلسه شورای زکات استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در یک‌سال گذشته ۵۱ میلیارد تومان توسط مؤدیان زکات به دبیرخانه شورای زکات پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: از کل مبلغ زکات دریافت‌شده ۴۲ میلیارد تومان آن در امور محرومان هزینه شده است و مابقی در پروژه‌های عمرانی همان بخشی که زکات در آن جمع‌آوری شده، هزینه شده است. برگزاری همایش‌های تکریمی، ترویجی زکات در روستاهای برتر در بحث زکات از جمله ابتکارات استان قزوین بود که در حال حاضر به صورت کشوری در حال اجرا است.

دریافت ۱۳ میلیارد تومان زکات فطره و کفارات

دبیر شورای زکات استان قزوین با بیان اینکه از ۵۱۵ مسکن مددجویی که در سال گذشته در اختیار مددجویان قرار گرفت، تعداد ۵۰ قطعه زمین این منازل از محل زکات تأمین شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان زکات فطره و کفارات جمع‌آوری شده که ۷۳ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده در سال ۱۴۰۳ را محقق کرده است.

ظاهری اضافه کرد: این میزان دریافت زکات کفارات و فطره با مشارکت خوب مردم خیر و نیکوکار قزوین و تشریح مسئله زکات فطره و کفارات و تبیین اهمیت آن توسط امامان جمعه و جماعات شهرستان‌ها، همکاری امور مساجد، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: لازم است برای تقویت فریضه زکات، فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی صورت گیرد تا این وجه شرعی دریافت و در جای مناسب هزینه شود و با توجه به اینکه «زکات» فریضه بسیار مهمی است، باید در سال جاری شاهد حرکت جدی‌تری در مسیر احیا و اجرای فریضه زکات باشیم.

کد خبر 746348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.