دشمن در حوزه امنیت غذایی نمی‌تواند به ایران فشار بیاورد

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور ما در زمینه امنیت غذایی با تولیدات خوب کشاورزی توانسته است روی پای خود بایستد تا دشمن نتواند به ما فشار وارد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله سیدحسن ربانی، صبح امروز _شنبه یکم اردیبهشت‌_ با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله سیدحسن ربانی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این دیدار ضمن تبریک اعیاد گذشته و تبریک پیروزی سپاه در عملیات وعده صادق اظهار کرد: امنیت غذایی بیش از گذشته اهمیت خود را در تحریم‌های دشمنان اسلام نشان داده است.

وی با بیان اینکه کشوری که امنیت غذایی نداشته باشد، راحت به سمت جنگ و نابودی می‌رود، افزود: کشور ما در زمینه امنیت غذایی با تولیدات خوب کشاورزی توانسته روی پای خود بایستد و دشمن نتواند به ما فشار وارد کند.

عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت دشت قزوین و تاکید مقام معظم رهبری برای حفظ و احیای این دشت عظیم در تأمین امنیت غذایی، با تاکید بر برنامه‌ریزی برای حفظ و پایداری این دشت خاطرنشان کرد: هر استانی هویتی دارد که بر اساس توانمندی‌های آن دیده می‌شود؛ قزوین اراضی حاصلخیزی دارد که می‌توان از آن برای تأمین نیاز کشاورزی کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام اضافه کرد: زکات مایه خیر و برکت مال می‌شود.

محمدحسین عطایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این دیدار گفت: بخش کشاورزی به دلیل گستردگی و ایجاد امنیت غذایی مورد توجه مسئولان به‌ویژه امام جمعه قزوین است. دشت قزوین به کشاورزی معروف است و پیرو فرمایشات رهبری در سفر به قزوین و تاکید معظم‌له، ستاد دشت قزوین ایجاد و اقدامات خوبی تاکنون انجام شده است که نیاز به حمایت‌های فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی ابعاد فرهنگی بسیار زیادی دارد که نیاز است این ارتباط با کشاورزان بیشتر شود و نیاز به حمایت روحانیون و ائمه جمعه دارد. در حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی حرکت خوبی در بخش کشاورزی و ارتباط آن با مسائل فرهنگی و دینی آغاز شده است.

کد خبر 746128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.