پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، با وزیر خارجه اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار و گفت‌وگو کرد و در این دیدار تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کشی تاکید کرد.

وی در این گفت‌وگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل به سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد: اقدام نظامی ایران علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بسیار دقیق و حساب شده بود.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت بحرانی در فلسطین اشغالی و نوار غزه و تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی، خواستار اقدام قاطع جامعه بین‌المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.

وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت: قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

الصفدی شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری افزود: اردن با تمام امکانات، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد.

وی دیدگاه‌های کشورش در خصوص راه حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد و مخالفت قاطع اردن با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به کشورهای همجوار را مورد تاکید قرار داد.

الصفدی گفت: اردن و ایران درباره لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریع‌ترین زمان ممکن دیدگاه و مواضع مشترک دارند و خواستار تداوم تلاش‌های در این مسیر شد.

در این دیدار همچنین برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 745883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.