علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه است

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: عشق و علاقه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی بی حد و اندازه بوده و برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نشست هماهنگی گرامیداشت سالگرد ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان، نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار شد؛ توماج وحیدافشار در این نشست ضمن تأکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی (ره) اظهار کرد: بزرگداشت یاد و خاطره مجاهد نستوه آذربایجان که در طول عمر پربرکت خویش لنگر امنیت در منطقه آذربایجان و غرب و شمال‌غرب کشور بوده‌اند، بسیار ضروری است.

وی افزود: او که همواره مورد احترام تمامی طیف‌ها و جریان‌های سیاسی و مذهبی بود، به کابوس ضدانقلاب و دشمنان جمهوری اسلامی در منطقه تبدیل شده و ترورهای کور علیه او نشانه‌ای از عجز و ناتوانی در خصوص رو در رویی مستقیم با این روحانی بزرگ تاریخ انقلاب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: حسنی در طول بیش از ۳ دهه نمایندگی ولی فقیه در استان حساسی همانند آذربایجان‌غربی با همراهی نیروهای نظامی و امنیتی هیچگاه اجازه کوچک‌ترین بروز ناامنی را نداده و همواره در نقش پدرانه برای حل و فصل موضوعات سیاسی و اجتماعی پیش آمده ظهور می‌کرد.

وحیدافشار با یادآوری بیانات رهبر انقلاب در خصوص آن شادروان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص مرحوم حسنی و در دیدار با اعضا کنگره بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی فرمودند «خوب است یاد کنیم از آقای حسنی (حفظه‌الله)؛ ایشان هم واقعاً جزو کسانی است که در این حوادث حقّاً و انصافاً امتحان خوبی داد در دوران مبارزات و در دوران بعد از انقلاب؛ چه قبل از جنگ، چه زمان جنگ، چه بعد از جنگ».

وی ادامه داد: در متن پیام تسلیت مقام عظمای ولایت به مناسبت ارتحال مجاهد نستوه آذربایجان نیز شاهد هستیم که معظم‌له طی پیامی به نیکی از ایشان یاد کرده و می‌فرمایند: «مجاهدت‌های مستمر و همه جانبه‌ی آن مرحوم در طول سال‌های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگ‌های ماندگار و بی تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز».

وحید افشار تاکید کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد ایشان، عشق و علاقه بی حد و اندازه مردم آذربایجان به مرحوم حسنی و ضرورت پاسداشت بیش از پنج دهه مجاهدت و فداکاری در راستای پیروزی و اعتلای انقلاب اسلامی برگزاری مراسمی در خور شأن و جایگاه حسنی (ره) بسیار ضروری به نظر می‌رسد تا بتوانیم قدردان گوشه‌ای از زحمات و تلاش‌هایش باشیم.

محمد نقی‌پور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه نیز در این نشست بر آمادگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در خصوص بزرگداشت یاد و خاطره و پاسداشت مقام والای نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تأکید و اظهار کرد: در تلاش خواهیم بود که مراسمی با سطح بسیار بالا و پرمحتوا و با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی جنبی برگزار کنیم.

وی افزود: بسیار ضروری است تا هم‌زمان با بزرگداشت سالگرد ارتحال آن مجاهد نستوه، بنیاد مرحوم حسنی (ره) نیز احیا و با محوریت حفظ و نشر آثار و دیدگاه‌ها و جمع‌آوری اسناد و مدارک مرتبط با سابقه فعالیتی ایشان فعال شود.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه فقید ارومیه در یکم خردادماه ۱۳۹۷ دار فانی را وداع و در گلزار شهدای باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.

مرحوم حسنی همچنین پس از پیروزی انقلاب اسلامی نماینده اولین دوره شورای شهر در سال ۱۳۵۸ و همچنین نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ارومیه نیز بود.

کد خبر 745833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.