هرجا مظلومی از ما درخواست کمک کند به او کمک می‌کنیم

امام جمعه اصفهان گفت: اگر کشوری باشد که مسلمان هم نباشد، اما کشور دیگری به آن حمله کند و از ما دعوت کنند که به ما کمک کنید و بدانیم که مظلوم هستند، از آن‌ها دفاع می‌کنیم، همان‌طور که از سوریه و عراق دفاع کردیم و اگر این دفاع نبود، داعشی‌ها به ایران هم می‌رسیدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در مراسم رژه نیروهای ارتش اصفهان به مناسبت روز ارتش اظهار کرد: علت نام‌گذاری روز ارتش این بود که امام امت واقعیت جوانان ما در آن زمان را متوجه شد و می‌دانست که مفسدان عده‌ای از سران بودند اما باطن ارتش ما جوان‌های مسلمان، متدین، میهن‌دوست، علاقه‌مند به اسلام و دین و کشور بودند، به همین خاطر امام در مقابل کسانی که سخن از انحلال ارتش می‌گفتند ایستاد و اعلام کرد که ارتش باید باقی بماند و حمایتگر از انقلاب باشد و روز ۲۹ فروردین دستور دادند که ارتشیان در شهرهای بزرگ در خیابان‌ها، با همه تجهیزاتی که مناسب است حرکت کنند، رژه بروند و به مردم هم دستور دادند از ارتش که ارتش اسلامی است، حمایت کنند و این کار به زیبایی اتفاق افتاد.

وی افزود: امام (ره) در مقابل کسانی از دشمنان خارجی یا نفهم‌های داخلی که حرفشان این بود که ارتش باید به‌طور کامل منحل شود، ایستاد و فرمود باید از این به بعد ارتش را ارتش اسلامی بدانیم و دیدیم که ارتشیان نیز به تعهدشان از ابتدا تاکنون به‌خوبی عمل کرده‌اند. در جنگ‌های داخلی ارتش در مکان‌های مختلف حضور پیدا می‌کرد و در کنار سپاه و بسیجیان با همراهی مردم کشورمان، ۸ سال دفاع مقدس را به‌خوبی به ثمر رساندند و شهدای بسیاری تقدیم کردند، اما یک وجب از خاک کشور به دست بیگانه نیفتاد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: امروز نیز به همه نیروهای مسلحمان افتخار می‌کنیم، زیرا پس از جنگ هشت ساله، ما دست به کار شدیم و این موشک‌ها و پهپادها ساخته شد، در حالی که ما در زمان دفاع مقدس گاهی امکانات جزئی جنگ مانند گلوله آرپی‌جی نداشتیم و دشمن به‌خصوص آمریکا تمام سعی خود را کرد تا ما از دیگران اسلحه نخریم و ما را تحریم کرده بود و شوروی آن زمان نیز همین‌طور بود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نعمت‌های انقلاب برای ما آزادی است که معنای این آزادی زندگی است. امیرالمومنین (ع) در یک جمله کوتاه مرگ و زندگی را برای ما توضیح می‌دهند و می‌فرمایند «می‌دانید انسان مرده کیست؟ مرده کسی است که راه می‌رود و حیات دارد، اما مقهور دیگران است»، زیرا مقهور خدا بودن لطف و عزت است، اما مقهور دیگران بودن به گفته ایشان مرگ است و در مقابل انسان زنده کسی است که پیروز باشد و زیر بار غیرخدا نرود و اسلام و انقلاب این مطلب را برای ما به ارمغان آورد.

وی یادآور شد: کشورهای عربی را در جریان جنگ غزه ببینید، با وجود اینکه مردم غزه از نظر مذهب، زبان و نژاد با آن‌ها مشترک هستند، اما این کشورها جرئت اینکه بدون اجازه آمریکا یک گلوله به آن‌ها بدهند را ندارند، برای مثال صحرای سینا متعلق به مصر است، اما اگر به آنها گفته شود راهی برای همنوعانتان در غزه باز کنید تا غذا و دارو وارد شود، اجازه این کار را ندارند زیرا به گفته امام علی (ع) اینها مرده‌اند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: ما خواستیم جنایتی را که صهیونیست‌ها انجام دادند تلافی کنیم، خودمان تصمیم گرفتیم و انجام دادیم از هیچ‌کس هم اجازه نگرفتیم، سلاح درست کردیم، به دیگران آموزش می‌دهیم و از کسی هم اجازه نمی‌گیریم و هر کاری که خداوند دستور می‌دهد انجام می‌دهیم. در اسلام ما با کسی جنگ نداریم، بلکه دفع فساد داریم، اگر کسی از حد خودش تجاوز کرد باید دفاع کنیم و به همین دلیل به هشت سال جنگ عنوان دفاع مقدس را داده‌ایم.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند اگر انسان‌ها را بکشند کار مهمی انجام داده‌اند، در حالی که هر طفلی که کشته می‌شود بمبی علیه خودشان است و شما می‌بینید که دنیا امروز علیه اسرائیل و آمریکا حرف می‌زند و پرچمشان را آتش می‌زنند زیرا انسان‌ها عقل و دل دارند و می‌فهمند رژیمی که بیش از ۱۴ هزار طفل را کشته است، انسانی نیست، بلکه رژیمی حیوانی است.

وی با بیان اینکه جنگ دنیا به غیر از اسلام، جنگ برای توسعه کشور است، گفت: حتی جنگ اسلام برای مسلمان شدن دیگران نیست، بعضی‌ها به غلط می‌گویند که اسلام در ابتدا و در زمان پیامبر (ص) با شمشیر پیشرفت کرده است، در حالی که هیچ‌کدام از جنگ‌های پیامبر (ص) و امیرالمومنین غیر از دفاع نبوده است، زیرا دفاع مسئله‌ای عقلی و شرعی است، از نظر عقلی انسان نباید بنشیند تا به ناموس و کشورش آسیب برسانند و تجاوز کنند و از نظر شرعی نیز قرآن دفاع را کار خدا می‌داند و می‌گوید اگر خدا بعضی از انسان‌های خطاکار را به دست بعضی دیگر که متدین هستند، دفع نمی‌کرد، زمین را فساد فرامی‌گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در آیه دیگری خدا می‌فرماید اگر خدا انسان‌های پست و پلید را به وسیله مؤمنان دفع نمی‌کرد و جلوی جنایتشان را نمی‌گرفت، ذکر و عبادت خدا به‌طور کامل از بین می‌رفت، زیرا کسانی که برای دنیا می‌جنگند، دین ندارند و با دین مخالف هستند. اسرائیلی‌های امروز نیز تابع حضرت موسی نیستند و آمریکایی‌ها هم تابع حضرت عیسی (ع) نیستند، بلکه افراد جنایتکاری هستند که در اصل تابع فرعون هستند نه موسی (ع).

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: حتی حقوق حیوانات در اسلام تاکید شده است و در روایت داریم که ائمه به بعضی اصحاب که سفر می‌کردند دستور می‌دادند، در سفر اول به حیوانات برس و بعد خودت غذا بخور. حتی امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند اگر تمام دنیا را به من بدهند، من یک پوست جو را از دهان مورچه نمی‌گیرم، بنابراین بدانید ما در اسلام جنگ به معنای گسترش کشور نداریم و تمام جنگ‌های ما دفاعی است، هم دفاع از خودمان و هم دفاع از مظلوم.

وی تاکید کرد: اگر کشوری باشد که مسلمان هم نباشد، اما کشور دیگری به آن حمله کند و از ما دعوت کنند که به ما کمک کنید و بدانیم که مظلوم هستند، از آن‌ها دفاع می‌کنیم، همان‌طور که از سوریه و عراق دفاع کردیم و اگر این دفاع نبود، داعشی‌ها به ایران هم می‌رسیدند.

امام جمعه اصفهان در انتها با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: ایران کار بزرگی انجام داد، اما هنوز متوجه عظمت آن نشده‌ایم، طوفان‌الاقصی ضربه محکمی برای صهیونیست‌ها بود و عملیات وعده صادق ضربه‌ای به آنها زد که کمتر از طوفان‌الاقصی نبود، زیرا اسرائیلی‌ها باور کرده بودند که کسی نمی‌تواند با آن‌ها بجنگد و باور کرده بودند گنبد آهنین نفوذناپذیر دارند اما کاری که ایران انجام داد آن‌قدر عظیم بود که تحولی در دنیا به‌وجود آورد و کشورهای عربی فهمیدند یک کشور قدرتمند مسلمان مؤمن با ارتش و سپاه متدین در کنارشان قرار دارد که می‌تواند در زمان لازم از آن‌ها دفاع کند.

کد خبر 745357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.