۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۹
تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است

امام جمعه موقت آران و بیدگل گفت: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام‌ناپذیر شیعیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام شیخ علی ناصریان شامگاه _سه‌شنبه -بیست و هشتم فروردین- در مراسم سالروز حادثه‌ی غمبار تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع در نجف، اظهار کرد: تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام محسوب می‌شود و تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت، یکی از جنایات بزرگ تاریخ اسلام و از جمله زخم‌های دردناک و التیام ناپذیر شیعیان است.

وی افزود: این اقدام وحشیانه، نشان دهنده عمق کینه وهابیت با اهل بیت پیامبر (ص) و جهل و تاریکی اندیشه منحرف آن‌ها است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل خاطرنشان کرد: وهابیت در دو نوبت اقدام به تخریب قبور ائمه اطهار (ع) و دیگر بزرگان اسلام در قبرستان بقیع کرده است و تاکنون نیز از بازسازی این مکان مقدس جلوگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به وجود بناها و گنبدهایی روی قبور ائمه و بزرگان اسلام در مدینه تا قبل از تخریب توسط وهابیت، تصریح کرد: پس از تسلط وهابیت بر مدینه، آن‌ها در اقدامی وحشیانه و متحجرانه ضمن تخریب قبور، گنبدها و بناهای روی آن‌ها را ویران کردند.

وی تاکید کرد: نخستین‌بار در سال ۱۲۲۰ هجری قمری و همزمان با سقوط دولت اول سعودی توسط عثمانی‌ها، وهابیت دست به تخریب قبور ائمه بقیع (ع) زد، اما پس از آن با همت و سرمایه‌گذاری شیعیان این اماکن مقدس بازسازی و به زیباترین شکل ممکن مرمت شدند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل اضافه کرد: در سال ۱۳۴۴ هجری قمری و پس از روی کار آمدن سومین حکومت وهابی در عربستان، آن‌ها بار دیگر با یورش به بقیع، قبور و اماکن مقدس را ویران و این مکان زیارتی را به مخروبه‌ای تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام ناصریان با اشاره به جنایات بی‌شمار وهابیون در گوشه و کنار جهان اسلام، گفت: فرقه وهابیت اقلیت منفوری است که بسیاری از فرهیختگان، علمای برجسته و اساتید و مردم عربستان نسبت به تعصب و افراط‌گرایی این فرقه، مخالف و معترض هستند.

وی گفت: آنچه که امام خمینی (ره) به عنوان اسلام آمریکایی مطرح و از آن به عنوان یک خطر بزرگ یاد کردند، امروز بزرگ‌ترین جلوه آن آل سعود، فرقه وهابیت و جریان‌های تکفیری و تروریستی است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل با توجه به اینکه وهابیت هیچ اصالتی نزد اهل سنت ندارد، افزود: بزرگ‌ترین خدمتی که عربستان سعودی و وهابیت در حال حاضر انجام می‌دهد، آرام گذاشتن و در آسایش قرار دادن رژیم منحوس صهیونیستی است.

کد خبر 745307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.