ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: با وضعیت امروزی و ادامه وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به اکوسیستم زاگرس در ۵۰ سال آینده زاگرس نابود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کلیپی در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده است که در آن سیدیوسف مرادی، مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع برخی مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار می‌کند: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری جرأت نمی‌کند به صورت علنی بگوید ولی من می‌گویم تا ۵۰ سال آینده اثری از زاگرس نخواهد بود، چون زادآوری ندارد و زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر زاگرس نابود شد گرد و غبار سوریه، عراق و عربستان از شیراز تا خراسان را می‌گیرد و هرچه ایرانی در این محدوده ما داریم باید مهاجرت کنند، می‌افزاید: ۴۲ درصد آب ایران متعلق به زاگرس که از این میزان ۱۲ درصد از کهگیلویه و بویراحمد است.

مرادی می‌گوید: هنوز نتوانسته‌ایم مردم را متوجه کنیم چرا با برداشت گیاهان کوهی مخالف هستیم، الان فصل بهار و زمان زادوولد حیات وحش است و این حیات وحش باید «کنگر»، «بیلهر» و «ریواس» بخورد تا شیردهی بیشتری داشته باشد و بتواند با بیماری‌های گوارشی مقابله کند و اگر سنجاب نباشد چه کسی بلوط می‌کارد؟، اگر دارکوب نباشد چه کسی بلوط را حجامت می‌کند؟ و اگر عقاب نباشد چه کسی اینها را پاک‌سازی می‌کند؟ 

وی تاکید می‌کند: بدون مشارکت مردم امکان حفاظت از منابع طبیعی وجود ندارد، زیرا منابع طبیعی نیروی انسانی کافی و اعتبار لازم را ندارد.

کد خبر 745167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.