وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در این استان خبر داد و گفت: کاهش دردهای بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون با تأمین خون و فراورده سالم و کافی، مسئولیت اداره کل انتقال خون است.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کاهش دردهای بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون با تأمین خون و فراورده سالم و کافی، مسئولیت و مأموریت اصلی اداره کل انتقال خون است و تلاش می‌شود تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فراورده‌ها به این مهم دست پیدا کنیم.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که این بیماران با مشکل انعقادی خون دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به علت نقص ژنتیکی دارای کمبود فاکتورهای انعقادی ۸ و ۹ هستند و این کمبود فاکتور، علت اصلی بروز تظاهرات بالینی خون‌ریزی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فراورده رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است که ۶۷۸۷ واحد (۴۵ درصد) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور هشت) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۹) مصرف شده است.

دهراب‌پور گفت: در سال ۱۴۰۲، ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۸۴ واحد (۶ درصد) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

کد خبر 745089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.