فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهبرد اصلی سازمان در سال ۱۴۰۳ را صدور و تمدید مجوز مراکز کارآموزی جوار و بین کارگاهی اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۶۵۷ مرکز آموزش دولتی در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایمنا، مهرداد عظیمی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در نشست خبری اظهار کرد: تدوین استانداردهای آموزش و شایستگی، ارائه آموزش‌های مهارتی، تخصصی و فنی و آموزش‌های نرم از طریق مراکز آموزش دولتی و خصوصی از جمله مأموریت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است و اکنون بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و ۶۵۷ مرکز آموزش دولتی فعالیت هستند همچنین ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی در درون مراکز آموزش دولتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان با سابقه ۵۰ ساله تا سال گذشته فاقد اساسنامه بود، افزود: در سال قبل با مصوبه مجلس و تأیید شورای نگهبان دارای اساسنامه شد و اساسنامه سازمان به تصویب رسید.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای از ارائه ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر دوره آموزش در سال گذشته در بخش دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها نسبت به دوره مشابه قبل ۳۲ درصد رشد داشته است.

عظیمی آمار صدور مجوزها آموزشگاه‌های آزاد در سال گذشته را ۱۷ هزار و۶۵۰ مجوز اعلام کرد و ادامه داد: نسبت به دولت قبل در این بخش ۳۵ درصد رشد را شاهد بودیم همچنین ۲ میلیون نفر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای در سال قبل انجام شده است که نسبت به دوره قبل ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی از وجود ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور خبر داد و تصریح کرد: ۳۶ هزار مجوز آموزشگاه آزاد هم صادر کردیم که ۲۲ هزار مورد آن فعال است.

منبع: ایسنا

کد خبر 745069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.