تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به هشدار وضعیت قرمز هواشناسی تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کاهش میزان خسارات احتمالی آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، محمد کرمی امروز _دوشنبه، بیست‌وهفتم فروردین_ در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اظهار کرد: استان با توجه به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰ درصد قرار دارد و همه فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: از روزهای گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شده است، به‌طوری‌که علاوه بر آماده‌باش تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مدارس سدهای جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی‌های ۱۲۰ میلی متری به ویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و نبود امکان جابجایی افراد از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده است، اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و خانم‌هایی که نزدیک زایمان آن‌ها است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

کرمی، آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مردم به اطلاعیه‌ها، هشدارها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند.

کد خبر 744935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.