خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بارندگی به زیرساخت‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی به بخش‌های مختلف در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیک‌روز، عصر امروز _دوشنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در بازدید از مناطق آسیب‌دیده ناشی از سیل در شهرستان چرام، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای سال ۱۴۰۳ در برخی از نقاط استان از جمله «طسوج» بارندگی بیش از ۲۰۰ میلی‌متر داشتیم به همین دلیل در بناهای روستایی و عشایری، مزارع، باغات و سراب‌بندی‌ها خسارتی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه از همه مناطقی که در سطح شهرستان دچار خسارت و آسیب شده بود بازدید داشتیم، افزود: با دستور استاندار و اراده و عزم جدی تدارکاتی دیده شده که با کمک دستگاه‌های اجرایی و همچنین پیمانکاران بخش خصوصی سراب‌بندی، بازگشایی و بهسازی جاده‌ها انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لازم است تمهیدات مناسبی اندیشیده شود که با بارندگی‌های این‌چنینی دچار خسارت زیاد نشویم، گفت: از حوزه عشایر منطقه «طسوج» بازدید داشتیم که تقریباً سه پل به‌صورت کامل به دلیل بارندگی‌های اخیر تخریب‌شده بود.

وی تصریح کرد: با بررسی انجام‌گرفته این پل‌ها حتی به امور عشایر تحویل موقت هم نشده بود و تذکرات لازم در خصوص عدم رعایت استاندارد به پیمانکار داده بودند و مقرر شد که بحث بهسازی کامل انجام شود، این پل‌ها به‌صورت کامل تخریب و مجدد احداث شوند.

نیک‌روز بابیان اینکه در برآوردهای اولیه که برای بحث خسارت‌های بارش‌های فروردین ۱۴۰۳ داشتیم نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد شده‌است، خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت در بخش کشاورزی به‌خصوص در بحث باغات، مزارع، سراب بندی و شیلات بوده که همه موارد به‌صورت مستند آماده و به مرکز ارسال‌شده‌است و در حال پیگیری برای نتیجه هستیم.

کد خبر 744932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.