افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی مصداق گران‌فروشی است

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی سال گذشته، مصداق گران‌فروشی است و در سازمان تعزیرات حکومتی قابل پیگیری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی اسفنانی صبح امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در نشست خبری اظهار کرد: قرار بر این بود تولید پژو پارس به علت رعایت نکردن استاندارهای لازم متوقف شود که در حال حاضر با توجه به رفع مشکلات و دستور رئیس‌جمهور به تولد خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: شرکت خودروسازی سایپا نیز علاوه بر رفع مشکلات تأمین قطعه خود باید بدون افزایش قیمت، خودروهای ثبت‌نامی را تحویل خریداران دهد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: افزایش قیمت خودرو به لحاظ شرکت‌ها سال جاری قطعات ناموجود خود را با قیمت فعلی تهیه کرده‌اند، مصداق گران‌فروشی است و در سازمان تعزیرات قابل رسیدگی خواهد بود.

اسفنانی در رابطه با گزینه عجله دارم در برنامه اسنپ و تپسی اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدا مقاومت در این خصوص صورت گرفت ولی در نهایت هردو شرکت خدمات‌رسان تاکسی اینترنتی از قانون تمکین کردند و گزینه عجله دارم را از برنامه‌های خود حذف کردند، اگر افزایش قیمتی در خصوص کرایه‌ها داشته باشیم به طور قطع این خود گران‌فروشی جدیدی خواهد بود که در این خصوص پرونده تشکیل خواهد شد و مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این فاصله و در جلسه مناظره صدا سیما شخصی که از این گزینه دفاع می‌کرد اعلام شد که متضرر اصلی در خصوص حذف این گزینه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی هستند که با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که رانندگان ۱۵ درصد حق کمسیون به شرکت‌ها پرداخت می‌کنند، اگر واقعاً شرکت‌های تاکسی اینترنتی نگران رانندگان خود هستند باید توضیح دهند که ۱۵ درصد حق کمسیون دریافتی از راننده‌ها در حالی که خودرو به نام راننده و هزینه سوخت و استهلاک بر عهده شخص است این حق کمسیون تنها به‌خاطر هماهنگی دریافت شود منصفانه نیست و باید توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها این حق کمسیون ۲۰ درصد گزارش داده شده است و این رقم منطقی نیست، از این رو گزینه عجله دارم حذف شده است.

اسفنانی عنوان کرد: اگر گزینه توقف هم بدون رعایت آنچه که تعهد راننده است یعنی بدون اینکه راننده و مسافر در طول مسیر توقفی داشته باشند بابت آن کرایه اضافه دریافت شود باید به صورت موردی برسی و در صورت احراز تخلف با آن برخورد خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: از دو شرکت اینترنتی تپسی و اسنپ بابت تمکین از قانون تشکر داریم و امیدواریم سایر موارد نیز به نحوی باشد که در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.

کد خبر 744784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.