استقبال بیش از ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی از پارک کوهستانی صفه

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه کوهستانی صفه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری این کلان‌شهر در ایام نوروز پذیرای بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی بود، گفت: تعداد کل بازدیدکنندگان از این پارک کوهستانی در ایام نوروز حدود ۷۲۵ هزار نفر بوده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی آماده‌سازی و بهبود شرایط و امکانات مجموعه کوهستانی صفه برای استقبال از بهار و میهمانان نوروزی اقدامات زیادی انجام شد، اظهار کرد: ساماندهی فضای سبز و کاشت گل‌های فصل در ورودی‌های این مجموعه، محوطه‌های تفرجگاهی و مسیرهای اصلی پارک (یادمان شهدای گمنام، چشمه‌های قدیمی پاچنار و خاجیک) برای افزایش زیبایی محیط، نصب المان هفت‌سین در ورودی مجموعه برای استقبال از بهار و نوروز، افزایش المان‌ها و خدمات رفاهی مجموعه، بهینه‌سازی و بهبود روشنایی مسیرها و محوطه‌ها از مهم‌ترین این اقدامات بوده است.

وی افزود: ایمن‌سازی محوطه‌ها و مسیرهای کوهنوردی، تهیه و بارگذاری نقشه گردشگری پارک صفه در سامانه اصفهان من و نصب تابلوی راهنمای آنلاین گردشگران از طریق اپلیکیشن اصفهان من در ورودی اصلی پارک برای استفاده و راهنمایی مسافران نوروزی از اقدامات مهم دیگر برای استقبال از مسافران نوروزی بوده است.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: آماده‌سازی و زیباسازی محوطه مسجد پارک صفه، برگزاری نماز جماعت، نصب و راه‌اندازی محل‌های ویژه صرف غذا ویژه مسافران نوروزی در ماه مبارک رمضان در قسمت ابتدایی پارک از دیگر اقدامات در این زمینه بوده است.

کارگر خاطرنشان کرد: در مدت یک ماه فعالیت ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ از بیست‌وچهارم اسفند تا بیست‌وچهارم فروردین، تعداد کل خودروهای وارد شده به این پارک کوهستانی ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ خودرو و تعداد کل بازدیدکنندگان از مجموعه کوهستانی صفه حدود ۷۲۵ هزار نفر بوده است.

کد خبر 744564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    0 0
    اصفهان واقعا زیبا و دوست داشتنی است شهری برای زندگی بین همه کلان شهرهای ایران