تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۶۰۰ میلیارد بدهکار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیمه تامین اجتماعی ۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار است و پرداخت نکردن این مبلغ به دانشگاه خدمت‌رسانی را در بیمارستان‌های دولتی با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عبدالله دیده‌بان صبح امروز _شنبه بیست‌وپنجم فروردین_ در نشست هیئت رئیسه این دانشگاه اظهار کرد: بیمه تأمین اجتماعی ۶۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار است و پرداخت نکردن این مبلغ به دانشگاه خدمت‌رسانی را در مراکز آموزشی-درمانی و بیمارستان‌های دانشگاه با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد بودجه دانشگاه به‌ویژه پرداخت‌های کارکنان از درآمد اختصاصی تأمین می‌شود، افزود: پرداخت هزینه‌های بیمارستان برای ارائه خدمت به مردم مستلزم تحقق درآمد اختصاصی است و عدم پرداخت مطالبات معوق بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها اداره بیمارستان‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌-درمانی استان قزوین خاطرنشان کرد: بیشترین مراجعان به بیمارستان‌ها بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستند و این بیمه باید نسبت به تسویه بدهی با دانشگاه علوم پزشکی اقدام کند تا بیمارستان‌ها در ارائه خدمت با اختلال بیشتر مواجه نشوند.

دیده‌بان با اشاره به اجرای برنامه‌های ترویجی قانون جوانی جمعیت، تصریح کرد: سال ۱۴۰۲، ۱۱۲۰ نشست آموزشی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در قالب جلوگیری از سقط جنین، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، در مناسبت‌ها، در غرفه‌ها و نمایشگاه‌های این شهرستان توسط ماماها، مراقبان سلامت و داوطلبان سلامت این مرکز برای مراجعه‌کنندگان برگزار شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته کارکنان این مرکز در خصوص موضوعات مرتبط با جوانی جمعیت همچون مشکلات تک فرزندی، مزایای فرزندآوری، بحران سالمندی، پیشگیری از ناباروری، تبیین قبح سقط، ازدواج به هنگام، اصلاح باورهای اشتباه، مانند خطرات بارداری بالای ۳۵ سال و لزوم فاصله سه تا پنج سال بین فرزندان آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برای حمایت از خانواده و افزایش جمعیت نیاز است تا آموزش‌های لازم در این رابطه به مردم ارائه شود و آگاهی‌های لازم در خصوص اهمیت فرزندآوری به هنگام و فاصله مناسب بین فرزندان در خانواده‌ها شکل گیرد.

دیده‌بان افزود: در خصوص فرزندآوری برای ۴۱ هزار و ۵۶۴ نفر از زنان متأهل سنین باروری به‌ویژه بانوان بدون فرزند و تک‌فرزند، اقدامات مشاوره‌ای و مراقبتی انجام شد.

کد خبر 743984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.