دهاقان آماده پذیرش مسافرین و گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر

فرماندار شهرستان دهاقان از آمادگی تمام مراکز گردشگری، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهرها و بخش مرکزی شهرستان دهاقان برای پذیرش مسافرین و گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر خبر داد.

علی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: در روز طبیعت با توجه به تقارن با روز شهادت امیرالمؤمنین (ع)، از مردم درخواست شد حرمت این روز را حفظ کنند و از حضور در تفرجگاه‌ها و مراکز گردشگری خودداری کنند، این موضوع به صورت ویژه مورد توجه مردم مؤمن و متدین قرار گرفت که کمال قدردانی را از مردم عزیز داریم.

وی در همین راستا افزود: تمام مراکز گردشگری، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهرها و بخش مرکزی شهرستان دهاقان برای پذیرش مسافرین و گردشگران در تعطیلات عید سعید فطر آماده‌سازی و هماهنگی‌های لازم برای فراهم کردن سرویس بهداشتی سیار و استقرار اکیپ‌های نظافت در محور گردشگری آستانه انجام شد.

فرماندار شهرستان دهاقان با تأکید بر ضرورت حفظ نظم و امنیت در اماکن گردشگری و تفرجگاه‌ها گفت: مقرر شد عوامل انتظامی شهرستان با کمک ناحیه مقاومت بسیج، برقراری نظم و امنیت را در دستور کار قرار دهند تا مردم بتوانند با کمال امنیت به تفریح بپردازند.

جمشیدیان با اشاره به حضور عوامل پلیس‌راه و راهداری در محورهای مواصلاتی شهرستان و مسیرهای گردشگری بیان کرد: با توجه به تعطیلات عید سعید فطر، دو دستگاه خودرو به ظرفیت پلیس‌راه جهت حضور در راه‌ها، مدیریت ترافیک و پیشگیری از رخداد حوادث اضافه شد تا موضوع امنیت سفرها در این ایام دچار مشکل نشود.

وی با بیان این‌که آمادگی لازم برای اسکان مسافرین و گردشگران در شهرستان وجود دارد عنوان کرد: تمامی ظرفیت‌هایی که برای اسکان مسافرین در ایام تعطیلات نوروز در نظر گرفته شده بود همچنان برقرار هستند که در صورت نیاز پذیرش مسافران و گردشگران را داشته باشند.

فرماندار شهرستان دهاقان همچنین افزود: تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان و دستگاه‌های امدادی از جمله اورژانس، هلال‌احمر و بیمارستان در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند، امید است شاهد هیچ حادثه‌ای در سطح شهرستان نباشیم، اما آمادگی‌های لازم وجود دارد.

جمشیدیان با بیان این‌که تمام جایگاه‌های سوخت در شهرستان آماده ارائه خدمات هستند، تصریح کرد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان موظف شده است، سوخت‌رسانی را به تمامی جایگاه‌های سوخت داشته باشد و تا کنون هیچ مشکلی از نظر تأمین بنزین و نفت‌گاز نداشته‌ایم.

گردشگران حافظ محیط زیست و گونه‌های طبیعی باشند

وی با تأکید بر ضرورت حفظ محیط زیست و مراقبت از گونه‌های گیاهی تصریح کرد: با توجه به این‌که در محور گردشگری آستانه دشت لاله‌های واژگون و گونه‌های گیاهی کمیاب را داریم، انتظار می‌رود گردشگرانی که در این منطقه حضور پیدا می‌کنند مراقبت لازم را از این گونه‌ها داشته باشند و از ضربه زدن و ریشه‌کن کردن آن خودداری کنند.

فرماندار شهرستان دهاقان در همین راستا عنوان کرد: طی یک هفته اخیر اداره منابع طبیعی شهرستان با استفاده از نیروهای حفاظت خود و عوامل مردمی و بسیج، گشت‌زنی را آغاز کرده است و این موضوع هر روز به استعداد ۲ اکیپ خودرویی و ۵ اکیپ موتوری انجام می‌شود.

جمشیدیان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که ریشه‌کن شدن گونه‌های گیاهی آسیب جدی به محیط زیست می‌زند و غیر قابل جبران است؛ بنابراین حفاظت و حراست از منابع طبیعی امری مهم و ضروری است.

کد خبر 743617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.