۱۳ پروانه بهره‌برداری معدن در زنجان صادر شد

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: ۱۳ پروانه بهره‌برداری معدن در استان زنجان صادر شده است.

مجید گلشنی‌منفرد در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: استان زنجان؛ یکی از استان‌های بسیار غنی در حوزه معدن است و ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه دارد.

وی تصریح کرد: سرب و روی، انگوران، پتاس، آهن، معادن ترآورتن، گرانیت، سیلیس، برآسیت وپرلیت، فلدسپات، خاک صنعتی بخشی از ثروت‌های خدا دادی منطقه است. که هم اکنون از آن بهره بر داری صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: استان زنجان از ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش معدن برخوردار است و با توجه به شعار سال باید برای فعالسازی این ظرفیت‌ها اقدام کرد.

وی افزود: جذب سرمایه گذاری‌های بزرگ در استان و تشویق و حمایت از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته از جمله اقداماتی است که برای توسعه معدنی استان انجام شده است.

گلشنی منفرد با اشاره به اینکه سال گذشته سرمایه گذاری درحوزه معدن استان بیش از ۴ هزار میلیارد ریال بود، اضافه کرد: همچنین در این مدت ۵۱ پروانه اکتشاف معادن صادر شد که زمینه اشتغال ۱۵۳ نفر را فراهم کرد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان افزود: طی یک سال گذشته ۱۳ پروانه بهره برداری در بخش معدن استان صادر شد که ۳۸۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این بخش صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۲۰ گواهی کشف در استان صادر گردیده که سرمایه گذاری صورت گرفته برای آنها بالغ بر ۹۶ میلیارد ریال است.

کد خبر 743592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.