پوشش امدادی ۳۰ حادثه، توسط نجاتگران هلال احمر کردستان در نوروز ۱۴۰۳

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به ۳۰ حادثه در طرح ملی امداد و نجات نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان، پیام جلالی اظهار کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی از بیست‌وچهارم اسفند ۱۴۰۲ تا هفدهم فروردین سال جاری، به ۳۰ حادثه مختلف امدادرسانی کردند که ۲۳ مورد حوادث جاده‌ای، یک حادثه خدمات حضوری، یک حادثه برف و کولاک و دو مورد کوهستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه این حوادث، ۱۸۲ نفر حادثه دیده و ۴۶ نفر مصدوم داشته است، افزود: ۶ مصدوم با آمبولانس‌های این جمعیت به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۸ نفر از مصدومان نیز به صورت سرپایی مداوا شدند و همچنین ۱۵ مورد رهاسازی نیز توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خاطرنشان کرد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی، ۱۴ پایگاه ثابت، ۸ پایگاه موقت، ۱۰ تیم پشتیبان، سه تیم واکنش سریع و امداد هوایی و آنست و در مجموع ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۹ خودرو نجات و ۲۱ وسیله نقلیه امدادی سبک به صورت ۲۴ ساعته در استان جهت امدادرسانی و ارائه خدمات به هموطنان در مأموریت بوده‌اند.

جلالی با بیان اینکه از دیگر خدمات ارائه شده در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، تست فشارخون و قند خون بوده است، اضافه کرد: ۱۷۵ نفر روز نیروهای عملیاتی در طرح امداد و نجات نوروزی جهت ارائه خدمات به هموطنان در آماده‌باش بودند.

وی از مسافران و گردشگران که برای عید فطر قصد سفر به استان کردستان را دارند خواست که از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها دوری کنند و رانندگان نیز برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی، در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

کد خبر 743373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.