هشدار سطح نارنجی هواشناسی کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ضمن اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی کفت: سامانه‌ای از عصر امروز ۲۱ فروردین‌ماه تا روز پنجشنبه ۲۳ فروردین‌ماه جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند سه شنبه _ بیست و یکم فروردین _ در جمع خبرنگاران ضمن اعلام هشدار نارنجی بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی هشدار نارنجی اظهار کرد: موج اصلی از سامانه بارشی که روز گذشته هشدار نارنجی شماره ۰۲ در خصوص آن صادر گردید؛ از عصر امروز ۲۱ فروردین‌ماه تا روز پنجشنبه ۲۳ فروردین‌ماه جو منطقه را تحت تأثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارشی که فردا چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه می‌بارد عمدتاً در نیمه غربی و برخی نواحی شرقی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر آب گرفتگی معابر عمومی و رواناب، ممکن است موجب سیلاب‌های محلی در برخی نقاط استان گردد.

وی ادامه داد: وزش بادی که امروز و فردا ۲۱ و ۲۲ فروردین‌ماه، به خصوص در نیمه غربی، گاهی اوقات نسبتاً شدید خواهد بود و احتمال این که سبب نفوذ غبار به جو مناطق یادشده گردد چندان دور از انتظار نمی‌باشد.

زورآوند خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه ۲۳ فروردین‌ماه، مه صبحگاهی به‌ویژه در مناطق مرطوب و کوهستانی و گاهی اوقات رگبارهای بهاری همراه با وزش باد و رعدوبرق پراکنده (غالباً در نیمه شمالی) مهم‌ترین پدیده‌های جوی در سطح استان خواهند بود.

وی گفت: همچنین متوسط دمای هوا که امروز موقتاً افزایش می‌یابد؛ در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۲۲ و ۲۳ فروردین‌ماه به شکلی محسوس کاهش و در ادامه از ظهر جمعه ۲۴ فروردین‌ماه روندی رو به افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ضمن اشاره به روند کاهشی دما از چهارشنبه ۲۲ فروردین‌ماه تا صبح جمعه ۲۴ فروردین‌ماه اذعان داشت: این برهه یاد شده مخاطراتی همچون آب‌گرفتگی معابر، رواناب و احتمالاً سیلاب‌های محلی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید، احتمال برخورد صاعقه و وقوع خسارت به دلیل بارش تگرگ، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی را منجر شود.

وی همچنین توصیه کرد: پاکسازی کانال. ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرار گرفتن در مناطق مرتفع و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، اطمینان از استحکام سازه‌ها بویژه سازه‌های بلند و موقت، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیر ضرور، کنترل دمای گلخانه‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و اطلاع‌رسانی به موقع از طریق رسانه‌های محلی هم باید رعایت شود.

کد خبر 743348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.