آغاز عملیات نهال کاری  در  اراضی ملی گلشهر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان گفت: شهرداری گلشهر در راستای احرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال، در تپه‌های کوه دوتو واقع در اراصی ملی شهر گلشهر عملیات کاشت هزار نهال را در فازهای مختلف انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمد اسماعیلی توسلی امروز- سه‌شنبه بیست و یکم فروردین‌ماه- در آئین درختکاری در منطقه کوه دوتو در اراضی ملی شهر گلشهر، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال که در سال ۱۴۰۱ توسط جهاد کشاورزی آغاز شده و توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان متولی طی چهار سال یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور کاشت می‌شود قراردادی با شهرداری گلشهر منعقد و هزار اصل نهال توت و سنجد و اقاقیا تحویل شهرداری گلشهر شد.

وی افزود: شهرداری گلشهر در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال، در تپه‌های کوه دوتو واقع در اراضی ملی شهر گلشهر عملیات کاشت هزار نهال را در فازهای مختلف انجام می‌دهد که امروز در فاز نخست ۲۰۰ گونه سنجد و توت با حضور مسئولین محلی و شهرستان کاشت شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گلپایگان گفت: در سال ۱۴۰۲ سهم شهرستان گلپایگان از محل کاشت یک میلیارد نهال ۱۷۵ هزار اصل نهال بود که طبق قرار با متقاضیان حقوقی و حقیقی ۲۵۰ هزار نهال منعقد شده تاکنون حدود ۷۰ هزار نهال توزیع و کاشت شده است.

توسلی ادامه داد: در هفته منابع طبیعی ۱۰ هزار اصل نهال، و طی یک سال گذشته ۷۰ هزار اصل در شهرستان گلپایگان کاشت شده است.

هزار نهال سنجد و توت در اراضی ملی گلشهر کاشت می‌شود

مصطفی محمودی، شهردار گلشهر اظهار کرد: یکی دغدغه‌های مدیریت شهری گلشهر ایجاد پارک کوهستانی در شهر بود تا هم شهروندان از طبیعت کوهستان لذت ببرند و نیز یک توپوگرافی مناسب و جالب در شهر گلشهر ایجاد شود بنابراین در راستای کاشت یک میلیارد نهال، هزار نهال در تپه‌های کوه دوتو کاشت می‌شود.

وی افزود: به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر در فاز نخست ۲۰۰ اصل نهال سنجد و توت در تپه‌های کوه دوتو با حضور مسئولین شهرستان و بسیجیان حوزه مقاومت شهید مدنی شهر گلشهر کاشت شد.

شهردار گلشهر ادامه داد: در دستور کار داریم تا در منطقه کوه دوتو با همکاری راه و شهرسازی پهنه‌های گردشگری در حد سکو ایجاد کنیم.

کد خبر 743292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.