فعالیت ۳۰۰۰ صنف فاقد پروانه در شهرستان بویراحمد

رئیس اتاق اصناف بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۰ هزار پروانه کسب فعال در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: سه هزار صنف فاقد پروانه در سطح شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مهرداد الهی، امروز سه‌شنبه، بیست‌ویکم فروردین_ در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال گذشته دو هزارو ۵۶ مورد پروانه کسب اصناف مختلف در سطح شهرستان بویراحمد صادر و تمدید شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۴۴۹ پروانه کسب جدید برای اصناف صادر شد، افزود: کار تغییر آدرس ۴۷۶ مورد پروانه کسب نیز در سال گذشته انجام شد.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد از تمدید ۶۰۷ مورد پروانه کسب در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در سال گذشته شش هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از اصناف مختلف در سطح شهرستان انجام شد.

وی تصریح کرد: در طی بازرسی‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ برای چهارهزار و ۳۹۰ واحد صنفی اخطاریه صادر شد و ۱۱۰ مورد نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

الهی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد شکایات صنفی ثبت شده در اتاق اصناف بویراحمد هزار و ۱۶۱ مورد بوده‌است که از این تعداد ۸۸۵ مورد حل و فصل و منجر به رضایت شاکی شد و ۴۱ پرونده نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه ۲۱۰ واحد صنفی در سطح شهرستان در سال گذشته پلمپ شد، گفت: ۲۴ دور کلاس آموزشی در سال گذشته برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد عمده تخلفات و شکایات صنفی را اختلافات بین خریدار و فروشنده، خدمات، گران‌فروشی و کم‌فروشی عنوان کرد و افزود: در سطح استان ۱۰ هزار پروانه کسب فعال وجود داد.

وی با بیان اینکه سه هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب در شهرستان بویراحمد داریم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته پلیس اماکن عمومی و کمبود نیرو باعث شد که با سه هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب مواجه شویم.

رئیس اتاق اصناف بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲ سه نمایشگاه پاییزه، نمایشگاه یلدانه و نمایشگاه عیدانه به مدت ۱۰ روز در سطح استان برگزار شد و برای اولین بار بازرسان به صورت تمام وقت در نمایشگاه حضور داشتند.

کد خبر 743229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.