آبخیزداری ۳۶۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان کرمانشاه

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: قرارگاه امام حسن‌ مجتبی(ع) اقدامات اجرایی مربوط به پروژه‌های آبخیزداری را در سطح ۳۶۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، غلامرضا چامه امروز _سه‌شنبه بیست‌ویکم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده، با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اقدامات اجرایی مربوط به پروژه‌های آبخیزداری در سطح ۳۶۰ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیز استان کرمانشاه که مطالعات آن‌ها انجام شده یا در دست انجام است و مشکل سیلاب، کم‌آبی و فرسایش خاک دارند، در یک بازه زمانی سه ساله انجام شود.

وی با بیان اینکه قرار است این پروژه‌ها با اعتبارهزار و ۲۶۰ میلیارد تومان اجرایی شود، افزود: اجرای به موقع پروژه‌های آبخیزداری در استان بستگی به تخصیص اعتبار دارد و امیدواریم با ورود قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شاهد تسریع در اجرای این پروژه‌ها در استان باشیم.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری بخش زیادی از مشکل سیلاب و فرسایش خاک در استان رفع خواهد شد، ضمن اینکه اجرای این پروژه‌ها در تغذیه آبخوان‌ها نیز تأثیر زیادی خواهد داشت.

چامه با اشاره به کم بودن اعتبارات استانی و ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان، تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۷۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری به استان اختصاص داده شده که ۳۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات استانی و ۴۳ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات ملی بوده است.

وی با اشاره به وضعیت کلی پروژه‌های آبخیزداری در استان، گفت: پیش از این مطالعات مربوط به طرح‌های آبخیزداری در سطح ۹۵۰ هزار هکتار از وسعت استان انجام شده و از این سطح به میزان ۶۵۰ هزار هکتار تحت عملیات اجرایی آبخیزداری و آبخوان‌داری قرار گرفته است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه ادامه داد: اقدامات مطالعاتی در سطح ۶۰ هزار هکتار از سطح حوزه‌های آبخیز استان نیز در دست انجام است.

کد خبر 743193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.