تمهیدات جدید برای حفظ سلامت آزمون سراسری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمهیدات جدید برای حفظ سلامت آزمون سراسری خبر داد و گفت: استفاده از نسل سوم سیگنال‌یاب‌ها از جمله اقدامات آزمون سراسری پیش رو خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در سازمان سنجش آموزش کشور در مشکین‌دشت کرج از واحدهای اداری و اجرایی و فنی این سازمان بازدید کرد.

در این دیدار عبدالرسول پورعباس، معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سازمان سنجش آموزش کشور، اظهار کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دو سال گذشته چهار دوره از تمامی مراحل و اقدامات اجرایی برگزاری آزمون‌های مختلف بازدید کردند که بی‌سابقه بوده است و موفقیت‌های سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری امن آزمون‌های مختلف مرهون حمایت‌های ایشان و تلاش کارکنان سازمان سنجش آموزش کشور است.

وی افزود: آزمون سراسری در دو نوبت و در پنج گروه آزمایشی برگزار می‌شود که پنج دسته دفترچه سوالات و پاسخنامه تهیه و چاپ می‌شود، اما در آزمون‌های مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به دلیل گستردگی رشته‌های امتحانی حدود ۴۰۰ دفترچه سوالات و پاسخنامه تهیه و چاپ می‌شود و تعداد زیادی از کارکنان در قرنطینه آزمون‌های مختلف علمی، استخدامی و صلاحیت شغلی و دور از خانواده در حال تلاش هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمهیدات جدید برای حفظ سلامت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: استفاده از نسل سوم سیگنال‌یاب‌ها از جمله اقدامات آزمون سراسری پیش رو خواهد بود و تلاش می‌شود با اقدامات جدید و ابتکاری سلامت آزمون سراسری تضمین شود.

محمدحسین حاجیلو، قائم‌مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این نشست ضمن خیر مقدم به وزیر علوم تحقیقات و فناوری، با ارائه گزارش عملکرد سازمان سنجش آموزش کشور در سال گذشته اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۶۰ آزمون مختلف علمی، استخدامی و صلاحیت شغلی برگزار شد که به دلیل گستردگی و پی‌درپی بودن آزمون‌ها و محدودیت نیروی انسانی شاغل در این سازمان، بخشی از کارکنان سازمان سنجش بیش از ۱۷۰ روز کامل در قرنطینه و دور از خانه و خانواده بودند که این تلاش‌ها شایسته تقدیر است.

در پایان این نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تعدادی از مدیران سازمان با اهدای لوح تقدیر کرد.

کد خبر 743135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.