ارائه ۴۰ هزار مشاوره رایگان حقوقی به مردم قزوین

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان قزوین گفت: طی یک‌سال اخیر ۴۰ هزار مشاوره رایگان از طریق سامانه ۱۲۹ و به شکل حضوری به مردم ارائه کردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمد نویسنده امروز -دوشنبه بیستم فروردین- در نشست خبری با اهالی و فعالان رسانه استان قزوین اظهار کرد: موضوعات یاد شده شامل بررسی آلایندگی کارخانه سیمان آبیک، استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی و قطع بی رویه درختان است که در دستور کار کمیسیون حقوق عامه مرکز وکلا قرار دارد.

وی اضافه کرد: حمایت از کودکان کار، رهاسازی پسماند در باغستان سنتی و حفر چاه‌های غیرمجاز هم از عمده موضوعاتی هستند که بایستی با کمک تشکل‌های مردم نهاد پیگیری شود.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان قزوین بیان کرد: در حوزه بین‌المللی هم موضوعاتی مثل پیگیری پرونده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و جنایات رژیم صهیونیستی نیز توسط دستگاه قضائی این استان پیگیری شده و حتی یک وکیل فرانسوی نیز برای پیگیری دادگاه لاهه هم انتخاب شده است.

نویسنده تصریح کرد: روز تأسیس مرکز وکلا با پاسداشت حقوق عامه یکی بوده و این رسالت همزمان در سراسر کشور و در استان‌ها به نحو مطلوب و با هدف مطالبه گری مطلوب پیگیری می‌شود.

وی به ارائه ۴۰ هزار مشاوره رایگان از طریق سامانه ۱۲۹ و به شکل حضوری پرداخت و تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی برای افراد بی بضاعت تدارک دیده شده تا وکلا به صورت رایگان در خدمت این جامعه هدف باشد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در استان با بیان اینکه مرکز وکلا در سال گذشته ۳۳۰ مورد وکالت تسخیری و معاضدتی ارائه داده است، گفت: گام قابل توجهی در راستای خدمت رسانی به مردم استان قزوین محسوب می‌شود.

نویسنده ادامه داد: مرکز وکلا از نظر اداری زیر مجموعه قوه قضائیه است و هیأت مدیره‌های استانی به شکل مستقل و انتخابی برای مدت سه سال تعیین می‌شوند. هر هفته وکلای ما در مساجد حضور پیدا می‌کنند تا به جامعه هدف خود مشاوره دهند و در این راستا نیز سال گذشته ۵۰ مسجد را پوشش دادیم.

کد خبر 743031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.