افزایش فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا چهارشنبه

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به اینکه اوج بارشها روز چهارشنبه خواهد بود گفت: با توجه به ماهیت فصل بهار و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری، احتمال شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در بیشتر نقاط استان مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _دوشنبه بیست اسفند_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز و فردا فعالیت سامانه بارشی به ویژه بعد از ظهرها و شب، سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق و وزش باد متوسط تا شدید در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: سامانه مذکور طی روز چهارشنبه ضمن فعال‌تر شدن، در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: با توجه به ماهیت فصل بهار و همچنین بالا بودن شاخص‌های ناپایداری احتمال شدت گرفتن بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در بیشتر نقاط استان مورد انتظار است.

سبزه‌زاری تصریح کرد: احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط وجود دارد؛ پنجشنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و فقط در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات بارش‌های پراکنده به همراه رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی امروز تا چهارشنبه با توجه به وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید، احتمال وقوع گرد و خاک‌های محلی و موقتی در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی وجود دارد. در این مدت شمال خلیج فارس مواج و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: در شبانه روز گذشته اهواز و گتوند با ۳۴.۲ و دهدز با ۱۱.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان و حداکثر دمای اهواز ۳۴.۲ و حداقل ۲۰.۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی هشدارهای سطح نارنجی صادر کرده است.

کد خبر 742951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.