آزادی ۴۰۱ زندانی جرائم غیرعمد در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۴۰۱ زندانی جرائم غیرعمد مالی در سال ۱۴۰۲ از ندامتگاه‌های استان خوزستان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _دوشنبه بیستم فروردین_ در مراسم جشن گل‌ریزان ستاد دیه استان خوزستان، اظهار کرد: احسان و نیکی کردن به دیگران یکی از اوصاف اخلاقی در نظام ارزشی دین مبین اسلام است و دستگیری از افراد نیازمند، به پیوند و انسجام اجتماعی، آرامش و ثبات در جامعه کمک می‌کند.

وی افزود: احسان معانی و تعابیر متعددی دارد و در مصادیق مختلف محقق می‌شود که یکی از آن‌ها احسان به دیگران است.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: نگاه اسلام به نظام اخلاقی نگرشی جامع و کامل است و رفتار احسان آمیز و نیکی کردن به دیگران، بر بنیانی محکم استوار بوده و رنگ توحیدی دارد و فراتر از معنای پیوند و انسجام اجتماعی است.

دهقانی اضافه کرد: فردی که به صورت داوطلبانه به افراد نیازمند جامعه کمک می‌کند، در واقع نه تنها به فرد بلکه به خانواده او و جامعه کمک کرده است.

وی تاکید کرد: کسانی که به‌واسطه نداری و تنگدستی در زندان هستند، محکوم به حبس نیستند و نگهداشتن آن‌ها در زندان به واسطه ضمانت اجرایی برای بازپرداخت بدهی آن‌هاست.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان خوزستان ادامه داد: سال گذشته با کمک خیرین استان، گذشت شکات، آورده زندانیان و احکام اعسار صادره از سوی محاکم قضائی، ۴۰۱ زندانی جرایم غیرعمد مالی با بدهی بالغ بر ۹۱۸ میلیارد تومان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دهقانی تاکید کرد: هم‌اکنون ۳۶۰ زندانی جرایم غیرعمد در ندامتگاه‌های استان خوزستان در انتظار کمک‌های نوع‌دوستانه خیران هستند و با برگزاری مراسم گل‌ریزان در چند شهر استان تاکنون حدود ۱۳ میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری شد و پیش‌بینی می‌شود با برگزاری این مراسم در سایر شهرستان‌ها به رقمی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برسد.

در ادامه این مراسم غلامرضا روشان، مدیرکل زندان‌های استان خوزستان، ادامه داد: تنها راه رسیدن به مقام نیکوکاری، انفاق است و این همان کاری است که همه ساله در مراسم گل‌ریزان صورت می‌گیرد.

وی گفت: چنانچه هر خوزستانی ۲۰ هزار تومان در این خصوص کمک کند، زمینه پرداخت بدهی ۳۶۰ زندانی نیازمند جرایم مالی غیرعمد استان فراهم شد.

در پایان این مراسم که در تالار میرداماد اهواز و به همت اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی آزاد و با دریافت یک جلد قرآن کریم از دست رئیس کل دادگستری استان، به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

در این مراسم جمعی از خیران از جمله اعضای اتاق بازرگانی اهواز، تجار و بازرگانان و بازاریان استان، کمک‌های نقدی خود را پرداخت کردند.

کد خبر 742923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.