تاریخ ثبت‌ نام دانش‌ آموزان کلاس اولی + سن، لینک سایت و مدارک لازم

طبق اعلام مسئولان مربوطه، از نیمه اردیبهشت فعالیت‌های اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی آغاز می‌شود و آن دسته از دانش‌آموزانی که شش سال تمام دارند می‌توانند برای ورود به پایه اول دبستان اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آن دسته از والدینی که فرزندشان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ وارد پایه اول ابتدایی می‌شود، از پانزدهم اردیبهشت می‌توانند برای انجام مراحل ثبت نام فرزند خود اقدام کنند؛ بنا بر اظهارات مسئولان، سن ثبت نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ شش سال تمام و تا این لحظه مجوزی برای متولدان نیمه دوم سال صادر نشده است.

حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه اواسط اردیبهشت ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود، اظهار کرد: امسال بنابر برنامه‌ریزی‌ها اواسط اردیبهشت دستورالعمل ثبت‌نام مدارس دوره ابتدایی به استان‌ها ابلاغ و از ۱۵ اردیبهشت کار ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود؛ ثبت نام سایر پایه‌های تحصیلی بعد از امتحان خرداد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته از اواخر اردیبهشت شرایط پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیک انجام شد که تجربه موفقی بود، افزود: امسال با توجه به اولویت‌های وزارتخانه، جلو کشیدن تقویم‌های اجرایی در دستور کار است تا بتوان از فرصت تابستان استفاده و کار برنامه‌ریزی آموزشی در مدارس انجام شود تا هم مدارس درگیر مسائل جاری و چالش نباشند و در طول تابستان کار برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی برای مدرسه انجام شود، بنابراین از ۱۵ اردیبهشت فعالیت‌های اجرایی ثبت نام‌ها آغاز می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش پیش‌نیاز ثبت نام را «سنجش» نوآموزان بدو ورود به دبستان اعلام کرد و ادامه داد: حدود ۹۰۰ هزار نفر از افرادی که شش سال آنها تمام شده، در مهر واجد ثبت نام هستند؛ سنجش سلامت این کودکان توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی انجام می‌شود و می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

مجوزی برای ثبت‌نام متولدان نیمه دوم سال صادر نشده است

طریفی سن ثبت نام کلاس اولی‌ها برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ را شش سال تمام اعلام کرد و گفت: سال گذشته طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، متولدین مهر ماه که پیش دبستانی را گذرانده بودند در مدارسی که امکان ثبت نامشان مهیا بود، اجازه ثبت نام یافتند که این اجازه تنها برای سال گذشته صادر شد، لذا تا زمانی که دستورالعملی در این خصوص صادر نشود، قابلیت اجرا در سال تحصیلی جدید را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: هرچند طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش متولدین مهر در سال گذشته این اجازه را داشتند اگر مدارسی امکان ثبت نام داشته باشند کار ثبت نام را انجام دهند، اما این طرح مشکلاتی را ایجاد کرده بود، زیرا ملاک فقط ظرفیت مدرسه نبود چراکه دانش‌آموز باید شرایط رشدی لازم را به لحاظ ارزیابی‌های هوشی و جسمی را داشته باشد تا چالش‌هایی برای او ایجاد نشود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این آئین نامه تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲ یعنی شهریورماه امسال اعتبار داشت، ادامه داد: ملاکی که امکان ثبت نام دانش آموزان را در مهر بدهد در پایان سال تحصیلی امسال منقضی می‌شود و از مهر ۱۴۰۳ اعتبار ندارد، مگر اینکه شورای عالی آموزش و پرورش دوباره آن را مصوب و تعیین تکلیف و به موضوع رسیدگی کند.

طریفی با بیان اینکه ملاک عمل در سال تحصیلی ۱۴۰۳ بر اساس تصمیم ستاد ثبت نام است و معاونت ابتدایی تابع سیاست شورای عالی آموزش و پرورش است، عنوان کرد: هر چیزی که شورای عالی آموزش و پرورش و ستاد ثبت نام وزارت آموزش و پرورش تکلیف کند، همان انجام می‌شود، اما در حال حاضر تصمیمی برای این موضوع اتخاذ نشده است.

تاریخ ثبت‌ نام دانش‌ آموزان کلاس اولی + سن، لینک سایت و مدارک لازم

مراحل ثبت نام الکترونیکی پایه اول ابتدایی

۱- ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی پایه اول به نشانی my.medu.ir

۲- انتخاب نقش والدین و سایر و ورود به پنل کاربری

۳- وارد کردن اطلاعات خواسته شده

۴- تکمیل فرم ثبت نام مطابق اطلاعات فردی شناسنامه‌ای دانش‌آموز

مدارک الزامی ثبت نام اول ابتدایی

اصل و کپی شناسنامه پدر دانش‌آموز

اصل و کپی کارت ملی پدر دانش‌آموز

اصل و کپی شناسنامه مادر دانش‌آموز

اصل و کپی کارت ملی مادر دانش‌آموز

اصل و کپی شناسنامه دانش‌آموز

چهار قطعه عکس ۴*۳

اصل کارت واکسن دانش‌آموز

والدین دانش آموزان کلاس اول ابتدایی باید مدارک مربوط به ثبت نام طرح سنجش سلامت اول ابتدایی فرزندان خود را نیز به همراه مدارک ذکر شده به مسئولان مدرسه مورد نظر خود ارائه کنند، سنجش سلامت دانش آموزان پایه اول دبستان از طریق دریافت نوبت از سامانه نوبت دهی سنجش سلامت و مراجعه به پایگاه‌های سلامت مشخص شده امکان پذیر است کهافراد باید با مراجعه به سایت آموزش و پرورش «my.medu.ir» ، گزینه دولت من را انتخاب کنند و با وارد کردن شماره تلفن همراه که به نام والد(پدر) است، ثبت‌نام و نوبت‌گیری را انجام دهند تا تاریخ و روز و ساعت مرکز سنجش به آنها برای مراجعه داده شود.

در صورتی که مدارک شناسایی و سنجش دانش آموزان در زمان ثبت نام به مدرسه تحویل داده نشود، امکان ثبت نام دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی امکان پذیر نخواهد بود.

پس از ارائه مدارک اصلی به مدرسه ابتدایی مورد نظر جهت ثبت نام دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی و تأیید از طرف مسئولان مدرسه، از والدین درخواست می‌شود که به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام مدارس و ا طلاعات دانش آموزان برخی از مدارک لازم را نیز به مدرسه ارائه کنند.

مدارک تکمیلی موردنیاز برای ثبت نام کلاس اول

پرداخت هزینه ثبت نام کلاس اول و مبلغ اولیه هزینه‌های مربوط به بیمه دانش آموزی و کتاب‌های درسی

تکمیل اطلاعات مربوط به فرم ثبت نام دانش‌آموز و تأیید اطلاعات آن

ارائه حداقل یک شماره ثابت و تلفن همراه مادر یا پدر دانش‌آموز

ارائه قولنامه یا سند مالکیت منزل مسکونی دانش‌آموز جهت تأیید و مشخص شدن آدرس دقیق منزل

ارائه مدارک لازم در صورت وابستگی والدین به هریک از ارگان‌ها یا سازمان‌های دولتی و یا تحت پوشش کمیته‌های امدادی

کد خبر 742806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.