از بین رفتن بستر قاچاق کالا با رونق تعاونی مرزنشینان

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به فعال شدن تعاونی‌های مرزنشینان گفت: اگر تعاونی مرزنشینان با مشارکت مردم آن‌گونه که باید فعال شود،‌ بستر قاچاق کالا تا حد زیادی از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر در نشست با هیئت رئیسه اتاق تعاون ایران، با تأکید بر بخش تعاون بر اهمیت فعال شدن تعاونی‌های مرزنشینان نیز تاکید و اظهار کرد: اگر تعاونی مرزنشینان با مشارکت مردم آنگونه که باید فعال شود، بستر قاچاق کالا تا حد زیادی از بین خواهد رفت.

وی با تأکید بر اینکه باید بخش تعاون را به جایگاهی که در قانون اساسی تعریف شده برسانیم، افزود: بخش تعاون از مزیت‌های فراوانی برخوردار است، چرا که جمع گسترده‌ای از مردم و آحاد جامعه را شامل می‌شود و بیشترین اعتماد و پایداری را ایجاد می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور قانون اساسی جمهوری اسلامی را قانونی مترقی که با هوشمندی تدوین شده است توصیف کرد و گفت: در قانون اساسی ایران سه بخش اصلی دولتی، خصوصی و تعاونی برای اقتصاد تعریف شده است.

مخبر با تاکید بر اینکه باید بخش تعاون را به جایگاهی که در قانون اساسی تعریف شده برسانیم، گفت: بخش تعاون از مزیت‌های فراوانی برخوردار است، چرا که جمع گسترده‌ای از مردم و آحاد جامعه را شامل می‌شود و بیشترین اعتماد و پایداری را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از اتاق تعاون ایران خواست برنامه‌ای عملیاتی و زمانبندی شده مبتنی بر مزیت‌های کشور برای جلب مشارکت مردم و نقش‌آفرینی بخش تعاون در جهت تحقق شعار سال تدوین کند، به نحوی که نقش اتاق تعاون و دولت و همچنین جایگاه مردم در این برنامه به‌طور کامل مشخص باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری حجم گسترده نقدینگی که در اختیار مردم قرار دارد، خاطرنشان کرد: بخش تعاون یکی از بهترین بخش‌ها برای جذب نقدینگی جامعه است، چرا که خود مردم در تعاونی‌ها عضویت و سهم دارند و سازوکار و شرایط خوبی نیز برای همکاری دولت با تعاونی‌ها فراهم است.

مخبر با اشاره به تقسیم سود سهام عدالت گفت: بخش تعاون می‌تواند با ۷۰ همت سود سهام که در بین مردم توزیع شد کارهای بزرگی انجام دهد و با مشارکت دادن سهامداران در کارهای اقتصادی، برای آن‌ها تولید ثروت کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم فعال شدن بیش از پیش بخش تعاون در زمینه‌های مختلف معیشت، تأمین نهاده‌ها، دارو، امنیت غذایی و سلامت خاطرنشان کرد: اگر بخش تعاون بتواند ۱۰ تا ۱۵ درصد در هر یک از زمینه‌ها مشارکت کند، دولت با اتکا به نقش تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف می‌تواند مدیریت بهتری داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور با یادآوری اینکه تعاونی‌ها همواره در بخش‌هایی چون تولید مسکن پیشرو بوده‌اند، افزود: تعاونی‌ها باید مردم را برای مشارکت در اموری چون تولید مسکن بسیج کنند و دولت نیز تسهیلات را فراهم خواهد کرد و حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

منبع: تسنیم

کد خبر 742769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.