پزشکی قانونی خراسان شمالی از انجام آزمایش ژنتیک محروم است

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: تمام آزمایش‌های مورد نیاز به جز ژنتیک در پزشکی قانونی خراسان شمالی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ یک شنبه نوزدهم فروردین_ در دیدار مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی و معاونان این مجموعه، اظهار کرد: با توجه به حساسیت جایگاه پزشکی قانونی باید دقت نظر زیادی در اقدامات اعمال شود بنابراین تأمین ارکان مورد نیاز این مجموعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم در سال جدید این مجموعه از طریق افزایش اعتبارات هزینه‌ای مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

محمدرضا نورس، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان‌ها، مراکز پزشکی قانونی داریم و به جز ژنتیک تمام آزمایش‌ها نیز در استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ پزشک در مرکز استان فعال هستند، ادامه داد: ۵۵ نوع خدمت در پزشکی قانونی انجام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تصریح کرد: روان‌پزشکی قانونی، تست شخصیت مجرمان و تشکیل بانک ژنتیک از مجرمان و افزایش سرعت پاسخگویی در پزشکی قانونی از مهم‌ترین خدمات این مجموعه است که در مقیاس کشوری مطلوب و پیشرو هستیم.

نوری اضافه کرد: نیازمند جهش اعتبارات هزینه‌ای در مجموعه پزشکی قانونی به ویژه در بخش تجهیزات آزمایشگاهی هستیم.

وی گفت: در کنار وظایف متنوع در حوزه آموزش و پیشگیری در راستای کاهش ورودی‌ها و جرایم نیز فعال هستیم، به نحوی که دوره‌های آموزشی متنوع برگزار شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی افزود: پزشکی قانونی استان در کشور جایگاه خوبی را کسب کرده است و امیدواریم به اعتبارات هزینه‌ای برای سال جدید توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر 742537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.