بهره‌برداری از ۲ تقاطع‌ غیرهمسطح تبریز تا پایان خرداد

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز برآورد مالی پروژه‌های تقاطع معلم و قراملک را بدون تعدیل دانست و گفت: تلاش داریم هر دو پروژه تا پایان خرداد امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سامان احمدزاده ظهر امروز _یکشنبه نوزدهم فروردین_ در یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورا در خصوص آخرین وضعیت اجرای پل‌های معلم و قراملک اظهار کرد: فناوری سگمنتال برای نخستین‌بار در شمال‌غرب ایران توسط شهرداری تبریز مورد استفاده قرار گرفته است و به تازگی تمام شهرداری‌ها در این راستا حرکت می‌کنند.

وی بهره‌گیری از این فناوری را جزو نیازمندی‌های شهر تبریز دانست و افزود: این پروژه‌ها به نحو احسن پیگیری می‌شود و امیدوارم در موعد مقرر به شهروندان تحویل داده شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در این پروژه‌ها سه مجموعه کنار هم کار می‌کنند و برای همین برآوردها متفاوت است. بخش اعظم این پروژه‌ها توسط شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته انجام می‌شود و در این بین عرشه پل‌ها، به صورت مجزا و بخشی از رمپ‌ها نیز به صورت مجزا به مناقصه گذاشته شده است.

احمدزاده اضافه کرد: هدف شهرداری انتقال تکنولوژی سگمنت به شمال‌غرب و تبریز بود که این موضوع تحقق یافته است.

وی تأسیسات شهری را دغدغه‌ای برای پروژه‌های شهری دانست و خاطرنشان کرد: به تازگی برق فشار قوی در پروژه قراملک مشاهده شده است در صورتی که استعلامات ما به صورت کتبی انجام شده است و گاهی شرکت‌های حفاری نیز از تأسیسات خود خبر ندارند.

آرمان امین، مدیرعامل شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان نیز در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت پروژه قراملک، تصریح کرد: این پروژه از دو باند مجزا به صورت رفت و برگشت تشکیل شده است. شمع گذاری پروژه در ضلع شرقی انجام شده است، اما در ضلع غربی که با فصل سرما همراه بود و به لوله‌های گاز برخوردیم و اجازه قطع ندادند که با دستور استاندار و پیگیری شهردار، این رفع معارض پس از چهار سال انجام شد.

وی با بیان اینکه پروژه قراملک دارای ۱۰۶ شمع است که ۹۴ مورد آن کار شده است، ادامه داد: قطعات سگمنتال خارج از پروژه و در کارخانه تولید می‌شود که کیفیت بالایی دارد. تولید این قطعات فناوری بالایی دارد و وزن این قطعات بالغ بر ۸۰ تن است.

مدیرعامل شرکت خانه‌سازی پیش ساخته آذربایجان از پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی برای پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک خبر داد و گفت: قبل از آغاز پروژه پل معلم، استعلامات لازم انجام می‌شود، اما گاهی با وجود استعلام به تأسیسات شهری برخورد می‌کنیم، در این پروژه تنها یک کابل برق داشتیم که آن نیز رفع معارض شد.

امین از پیشرفت ۵۰ درصدی تقاطع معلم خبر داد و افزود: قطعات سگمنتال این پروژه نیز در دست تولید و نصب است و زمان‌بندی اتمام طرح پایان خرداد سال جاری خواهد بود. تلاش داریم پروژه قراملک را برابر با پروژه معلم به بهره‌برداری برسانیم.

همچنین روح الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز اضافه کرد: با توجه به اینکه این دو تقاطع مهم‌ترین پروژه‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر است، تلاش داریم دست در دست هم این پروژه‌ها به صورت آبرومند به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه آرزومندم رکود تعیین شده مبنی بر اجرای هشت ماهه پروژه تحقق پیدا کند، ادامه داد: در مسائل مالی و اجرایی به عزیزان اعتماد داریم و امیدوارم در موعد مقرر این پروژه تحویل شهروندان داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز از کارکنان، مدیران عمران و پیش ساخته و مناطق شهرداری تبریز که تمام تلاش خود را برای اجرای این پروژه‌ها انجام می‌دهند، قدردانی کرد.

کد خبر 742511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.