سایپا سهند پارس خودرو + قیمت خودرو، مشخصات فنی و عکس Saipa Sahand

خودرو سایپا سهند پارس خودرو (Saipa Sahand) از نظر قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، در طول دو دهه اخیر، تولیدکننده اصلی خودروهای اقتصادی در بازار ایران سایپا است. خودروهای اقتصادی این شرکت پراید، تیبا، ساینا و جدیدترین محصول شرکت خودروسازی سایپا به نام سایپا سهند است. سایپا سهند نسخه فیس لیفت خودروی ساینا؛ دیگر محصول این کمپانی خودرو سازی با طراحی ظاهری و داخلی و مدرن‌تر از ساینا S است.

سایپا سهند پارس خودرو

بررسی سایپا سهند پارس خودرو

سایپا سهند پارس خودرو عضو جدید و فیس لیفت ساینا به شمار می‌رود. با تغییر برنامه‌های سایپا، تولید این ماشین جدید به پارس خودرو محول شد و سهند پارس خودرو نام گرفت تا علاوه بر تغییر اسم، لوگوی سایپا روی جلوپنجره، صندوق عقب و فرمان جای خود را به نشان پارس خودرو بدهد. شرکت سایپا، خبر داده بود که سهند پارس خودرو را در ۶ مدل مختلف (شامل ۲ مدل دنده‌ای بنزینی، ۲ مدل دنده‌ای دوگانه‌سوز و ۲ مدل اتومات بنزینی) تولید می‌کند، اما براساس جدیدترین کاتالوگ منتشر شده سهند، ظاهراً در فاز اول تولید خودرو سهند، این محصول فقط با گیربکس دنده‌ای و با موتور بنزینی، وارد بازار می‌شود.

فیس‌لیفت خودرو

پیش‌تر هنگامی‌که خودرویی به بازار عرضه می‌شد، سال‌ها زمان می‌برد تا نسخه دیگری از آن وارد بازار شود. نسخه جدید تغییرات بسیار زیادی به خود می‌دید و درواقع با خودروی کاملاً متفاوتی روبه‌رو بودیم که قابلیت‌های کاملاً جدیدی داشت. اما این روزها خودروسازان ترجیح می‌دهند در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مجموعه‌ای از تغییرات کوچک را به ماشین اضافه کنند که به آن فیس لیفت می‌گویند.

سایپا سهند پارس خودرو

مشخصات فنی سهند پارس خودرو

در بخش فنی، پارس خودرو سهند به پیشرانه M۱۵ از نوع GSI مجهز است. موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، ۴ سیلندر، ۸ سوپاپ که قادر است روی هم رفته ۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل کند. شایان ذکر است که این پیشرانه، نسخه بهینه شده موتور M۱۵ است.

مشخصات فنی سهند

نام خودرو

  • سهند

کشور سازنده

  • ایران

سال (طراحی)

  • ۱۴۰۲

موتور

  • ۴ سیلندر ۸ سوپاپه

حجم موتور

  • ۱۵۰۳ سی سی

تنفس موتور

  • تنفس طبیعی

انتقال نیرو

  • دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت

  • ۹۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

  • ۱۳۷ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده

  • ۶ سرعته اتوماتیک - ۵ سرعته دستی

مصرف سوخت ترکیبی

  • ۷ لیتر در هر صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

  • یورو ۵

سایپا سهند پارس خودرو

ابعاد و ظرفیت‌ها سهند پارس خودرو

طول

۴۲۱۵ میلیمتر

عرض

۱۶۷۷ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۸۵ میلیمتر

فاصله محورها

۲۴۱۰ میلیمتر

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۳۷۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۴۱ لیتر

قطر رینگ

۱۴ اینچ

فرمان

هیدرولیک

بدنه

سدان کوچک

نوع رینگ

فولادی / آلومینیومی

امکانات و تجهیزات سهند

سایپا تصمیم دارد تا خودرو سهند را در قالب چند تیپ روانه بازار کند. نسخه‌های پایه این خودرو به حداقل امکانات رفاهی مجهز خواهند بود، در حالی که نسخه‌های فول آپشن سهند به انواع امکانات ایمنی و رفاهی مورد نیاز کاربران تجهیز خواهند شد. امکانات استاندارد سایپا سهند در بخش ایمنی شامل دو کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز هستند. انتظار می‌رود تا سهند همانند ساینا به ترمزهای کاسه‌ای در چرخ‌های عقب مجهز باشد. با این حال تیپ‌های بالاتر سهند به سنسور تشخیص نقاط کور و احتمالاً سامانه کنترل پایداری مجهز خواهند شد.

در بخش تجهیزات رفاهی، سایپا سهند به این امکانات مجهز است: کروز کنترل، سنسور فشار باد تایرها، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال با کولر اتوماتیک، تنظیم صندلی راننده در شش جهت به صورت دستی، خروجی برق ۱۲ ولت، چراغ روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، روکش پارچه‌ای صندلی‌ها، سیستم صوتی با چهار بلندگو و سنسور پارک عقب. با خرید تیپ فول آپشن سایپا سهند، صاحب تجهیزات بیشتری خواهید شد. این تجهیزات شامل نمایشگر سیستم سرگرمی، دوربین عقب، صندلی برقی راننده و روکش چرمی صندلی‌ها می‌شوند.

سایپا سهند پارس خودرو

شرکت سایپا، خبر داده بود که سهند پارس خودرو را در ۶ مدل مختلف (شامل ۲ مدل دنده‌ای بنزینی، ۲ مدل دنده‌ای دوگانه‌سوز و ۲ مدل اتومات بنزینی) تولید می‌کند، اما بر اساس جدیدترین کاتالوگ منتشر شده سهند، ظاهراً در فاز اول تولید خودرو سهند، این محصول فقط با گیربکس دنده‌ای و با موتور بنزینی، وارد بازار می‌شود.

قیمت سهند پارس خودرو

به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، شرایط پیش فروش سهند، از سوی شرکت پارس خودرو اعلام شد. ثبت نام خودرو سهند اس، از ساعت ۱۱ صبح یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و از طریق سامانه فروش اینترنتی سایپا، مطابق جدول زیر آغاز می‌شود:

مدل خودرو سهند S دستی
پیش پرداخت ۲۲۷,۷۰۸,۵۰۰
موعد تحویل شهریور و مهر ۱۴۰۳
کد خبر 742405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.