تمرکز بر زنجیره ارزش گوشت قرمز یکی از اولویت‌های کردستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: پرداختن به زنجیره ارزش گوشت قرمز یکی از اولویت‌های استان است که در این راستا در نمایشگاه اکسپو تهران که در اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد بخش اعظم غرفه کردستان به تشریح این زنجیره برای سرمایه‌گذاران اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، علی نوری، امروز _شنبه هیجدهم فروردین_ در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه جهاد کشاورزی در راستای تأمین مواد غذایی موردنیاز مردم و خودکفایی در تولید بسیاری محصولات تلاش شبانه‌روزی دارد که شایسته تقدیر است.

وی افزود: فرمانداران مسئول تمامی امور شهرستان هستند و باید نسبت به موضوعات اقتصادی در شهرستان حساس بوده و پیگیری به موقع داشته و کمک حال جهاد کشاورزی استان باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان به روند مناسب تثبیت قیمت مرغ و در دسترس بودن این محصول در همه نقاط استان اشاره کرد و گفت: از مرداد سال گذشته تاکنون شاهد ثبات قیمت گوشت مرغ و در دسترس بودن این محصول در تمام نقاط استان هستیم.

نوری ادامه داد: با برنامه‌ریزی به عمل آمده امیدواریم وضعیت گوشت قرمز نیز در سال ۱۴۰۳ به ثبات قیمتی و تأمین مناسب ختم شود.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت اقتصادی در استان پرداخت به موقع طلب گندم‌کاران است، اضافه کرد: انتظار می‌رود که فرمانداری‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را به جهاد کشاورزی اعلام کنند تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین کود شیمیایی موردنیاز کشاورزان صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: مسئولیت توزیع، تأمین و موارد مرتبط با کارگزاری‌های حوزه کود شیمیایی مربوط به فرمانداری‌ها است.

نوری اضافه کرد: باید فرمانداری‌ها کمیته ویژه‌ای برای احیای واحدهای راکد مرغداری و دامداری تشکیل دهند و در این کمیته نیازها و مشکلات این واحدها را احصا کرده تا در سطح شهرستان رفع شود و اگر میسر نشد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرتفع شود.

وی تأکید کرد: باید دو هفته دیگر نتایج مصوبات این شورا از طریق فرمانداران به معاونت اقتصادی استانداری اعلام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: تعدادی از شهرستان‌ها در راستای جذب سهمیه میوه شب عید کم‌کاری کردند و ساکنان آن شهرستان‌ها نتوانستند از این مهم بهره‌مند شوند.

نوری افزود: در خصوص توزیع گوشت قرمز وارداتی نیز تعدادی از شهرستان‌ها کم کاری داشتند که باید در این راستا نیز تغییر رویه دهند.

وی اضافه کرد: پرداختن به زنجیره ارزش گوشت قرمز یکی از اولویت‌های استان است که در این راستا در نمایشگاه اکسپو تهران که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود بخش اعظم غرفه کردستان به تشریح این زنجیره برای سرمایه‌گذاران اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خطاب به مدیر کل غله استان نیز گفت: باید سیلوهای راکد استان در سال جاری تعیین تکلیف شوند و هیچ‌گونه کم کاری در این خصوص قابل قبول نیست.

کد خبر 742276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.