گلایه از همکاری نداشتن قصابان کردستانی در توزیع گوشت قرمز با قیمت پایین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: صنف قصابان با افزایش بی‌مورد نرخ‌ها موجب مشکلاتی برای مردم استان شده‌اند که نیاز است اداره صنعت، معدن و تجارت به عنوان ناظر بازار در این خصوص ورود کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، پیمان اسکندری امروز _شنبه هیجدهم فروردین_ در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برنامه جامع مجموعه جهاد کشاورزی استان کردستان در خصوص شعار سال در بیست‌وهشتم فروردین سال جاری در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه خواهد شد.

وی افزود: راهکار تمام مشکلات اقتصادی استان مرتبط با تولید است و در این راستا سازمان جهاد کشاورزی استان موفقیت‌هایی را کسب کرده که نمونه عینی آن، تکمیل زنجیره تولید مرغ در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: تداوم تولید گوشت مرغ و تلاش‌های کارشناسی این حوزه موجب ثبات قیمت، آرامش در بازار، توسعه صادرات و ارزآوری شده است.

اسکندری اضافه کرد: در حوزه زراعت و کود شیمیایی مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد که دستور کار اول شورای هماهنگی استان این مهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم قرارگاه‌های شهرستانی با محوریت فرمانداری‌ها برای فعال کردن واحدهای راکد مرغداری تشکیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: تنها تنشی که در حوزه تأمین مواد غذایی داریم به مبحث گوشت قرمز مربوط می‌شود که در سال جاری باید این مهم به صورت ویژه پیگیری شود.

اسکندری افزود: بازار سال گذشته یک بازار آرامی بود و تنها مبحث گوشت قرمز دارای تلاطماتی بود که با واردات گوشت اقدام به تأمین نیاز استان کردیم و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: صنف قصابان با افزایش بی مورد نرخ‌ها موجب مشکلاتی برای مردم استان شده‌اند که نیاز است اداره صنعت، معدن و تجارت به عنوان ناظر بازار در این خصوص ورود کند.

حجت‌الاسلام علی اشرف ایرانی، سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: راست‌گویی، امانت داری، وفای به عهد و مردمی بودن از جمله ویژگی‌هایی است که رسول اکرم (ص) به عنوان ویژگی‌های شخصیتی مؤمنان یاد کرده‌اند.

وی افزود: حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اقدام به احصای راهکارهای عملی برای جلب مشارکت مردمی در راستای جهش تولید کرده و در این راستا در استان کردستان نیز پذیرای ایده‌ها و طرح‌ها هستیم.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گفت: امید است که در سال جهش تولید با مشارکت مردم بتوانیم رضایت مردمی را به نحو احسن جلب کنیم.

کد خبر 742262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.