ریزگردها و آفت جوانه‌خوار جنگل‌های فریدون‌شهر را تهدید می‌کند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدون‌شهر گفت: ریزگردها و آفت جوانه‌خوار بیشترین عامل تهدید جنگل‌های زاگرس فریدونشهر است و به دلیل همجواری با استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری باید طرح‌ مبارزه با این آفت به صورت سراسری اجرا شود.

علی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: از مساحت ۲۲۰ هزار هکتاری شهرستان فریدون‌شهر ۱۸۰ هزار هکتار آن عرصه منابع طبیعی است که ۴۰ هزار هکتار از این عرصه‌ها را جنگل‌های زاگرس در بر گرفته است.

وی افزود: عملیات احیا و غنی‌سازی در سطح ۴۰ هزار هکتار جنگل‌های بلوط شهرستان فریدون‌شهر به تخصیص اعتبار بستگی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدون‌شهر با بیان اینکه سم‌پاشی و برش شاخه‌های خشک شده از جمله اقدامات حفاظتی است، خاطرنشان کرد: ریزگردها و آفت جوانه‌خوار بیشترین عامل تهدید جنگل بلوط زاگرس فریدون‌شهر است که به دلیل همجواری با استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری باید طرح مبارزه با این آفت به صورت کشوری اجرا شود.

رحیمی اضافه کرد: با توجه به اینکه جنگل‌های بلوط زیستگاه‌های امنی برای حیات وحش فراهم کرده‌اند، هر منطقه جنگل فریدون‌شهر توسط قرقبان نگهبانی می‌شود و از اسفند هر سال تا آغاز بارندگی‌های زمستانه یگان‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان به صورت شبانه‌روزی گشت دارند.

وی گفت: از بهره‌برداران و گردشگران جنگلی تقاضا داریم در راستای حفظ و احیای هرچه بهتر جنگل‌های شهرستان ما را یاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرصه‌های طبیعی با شماره رایگان ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

کد خبر 742186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.