تنیس روی میز ایران سال گذشته پوست‌اندازی کرد

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: پینگ‌پنگ ایران در ۱۴۰۲ پوست‌اندازی کرد و به سطح بالاتری رسید، اما در این سطح کار ما دشوارتر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جمیل لطف‌الله نسبی درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز در یک‌سال گذشته اظهار کرد: بازیکنان ما در این مدت خیلی خوب ظاهر شدند و اکنون یک چهره دیگری برای ما در میادین بین‌المللی ترسیم کردند. به همین دلیل بسیاری از مردم در این مدت به تنیس روی میز علاقه‌مند شدند و پیگیر بازی‌های آن‌ها هستند و با تعصب بیشتری دیدارهای تیم ملی را دنبال می‌کنند. این موضوع حاصل عملکرد خوب بچه‌هاست.

شکوفایی تنیس روی میز ایران در هانگژو بود

وی افزود: شکوفایی عملکرد خوب ملی‌پوشان از بازی‌های آسیایی بود. سال‌هاست بچه‌ها زحمت زیادی می‌کشند و در مسابقات و باشگاه‌های مختلف بازی می‌کنند. تبلور آن در بازی‌های آسیایی و ادامه آن در مسابقات جهانی کره جنوبی بود زیرا ما برای اولین بار از گروه خود صعود کردیم و به جمع ۱۶ تیم برتر دنیا راه یافتیم که اتفاق خوبی است. نوشاد برای نخستین بار در رقابت‌های آسیایی اندونزی به مدال برنز رسید. برای اولین بار در بازی‌های تیمی و دوبل هانگژو  سوم شدیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: به‌تازگی به فینال جهانی رسیدیم و از قبل از آن مسابقات کسب سهمیه برگزار شد و توانستیم جزو ۴۰ تیم برتر جهان باشیم و با عملکرد خوبی که داشتیم به جمع ۱۶ تیم برتر جهان راه یابیم. برای رسیدن به موفقیت باید زحمت بیشتری بکشیم و هزینه زیادی کنیم. ملی‌پوشان نیاز به حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارند. باید بودجه فدراسیون تنیس روی میز افزایش یابد.

پینگ‌پنگ ایران در حال رشد است

وی ادامه داد: هزینه باشگاهی که سه چهار بازیکن تیم ملی تنیس روی میز را در خود دارد، کمتر از بازیکنان فوتبال درجه چهار است که روی نیمکت نشسته‌اند و بازی نمی‌کنند. حیف است که برای استعدادهای تنیس روی میز ایران هزینه نمی‌شود. پینگ‌پنگ ایران روبه رشد است و مانند این است که چند بچه در حال درس خواندن هستند و برای آن‌ها کلاس خصوصی برگزار می‌کنند. پتانسیل لازم وجود دارد، اما نیاز به حمایت و پشتیبانی داریم.

لطف‌الله نسبی یادآور شد: باید حقوق مکفی به مربیان داده شود تا دغدغه مالی نداشته باشند و بحث بیمه و معیشت بازیکنان در همه رشته‌ها وجود دارد و باید بازیکنان قراردادهای خوب ببندند. مگر آنها چند سال می‌توانند در اوج باشند. آن‌ها باید بتوانند زندگی خود را تأمین کنند و دغدغه مالی نداشته باشند. پاداش‌هایی که در بازی‌های آسیایی داده شد جای تأسف دارد.

این پاداش‌ها جوابگوی این همه تلاش ملی‌پوشان نیست

وی اضافه کرد: این پاداش‌ها کفاف زحمت و تلاش آن انرژی که ورزشکاران ما صرف می‌کنند را نمی‌دهد. پینگ‌پنگ‌بازان ما برای اولین بار در تاریخ پینگ‌پنگ ایران مقام سوم را در هانگژو کسب کردند و جایزه آن ۱۲۰ میلیون تومان یعنی سه سکه طلا بود؛ این پاداش پاسخگوی این همه وقت و تلاش نیست.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز خاطرنشان کرد: ملی‌پوشان باید برای کسب سهمیه انفرادی به مسابقات منطقه‌ای آسیای میانه در اردیبهشت ماه به میزبانی ازبکستان بروند. در این رقابت‌ها کشور قزاقستان بازیکن خوبی دارد و در مسابقات جهانی در گروه خود هر تیمی که مقابل آن بازی کرد، شکست خورد. ما به آلمان باختیم، اما قزاقستان توانست به برتری برابر آلمان دست پیدا کند. ازبکستان هم بازیکن خوبی دارد که چپ دست است و در دوره گذشته در فینال توانست چهار بر دو ما را شکست دهد. رقابت خیلی دشوار است و قزاقستان کمپ‌های تمرینی و تیم بسیار خوبی دارد. اگر بخواهیم در کوران رقابت بمانیم، باید خانه‌ای درخور فیل درست کنیم. ما با فیل‌های پینگ‌پنگ جهان در جنگیم و باید قوی شویم.

وی گفت: پینگ‌پنگ ایران در ۱۴۰۲ پوست اندازی کرد و به سطح بالاتری رسید، اما در این سطح کار ما دشوارتر شد. باید تلاش فدراسیون و بازیکنان چند برابر باشد تا بتوانیم در مسابقات مختلف بدرخشیم و به موفقیت برسیم.

منبع: ایرنا
کد خبر 742096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.