آزادگان جهان به قیام «طوفان‌الاقصی» پیوستند

امام جمعه قزوین گفت: طوفان‌الاقصی همان طوفان‌الاحرار است، یعنی آزادگان عالم به این حرکت و قیام پیوسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز -جمعه هفدهم فروردین- در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) اقامه شد، اظهار کرد: طوفان‌الاقصی همان طوفان‌الاحرار است، یعنی آزادگان عالم به این حرکت و قیام پیوسته‌اند، روز جهانی قدس الحمدلله بسیار باشکوه و با عظمت برگزار شد، امسال این راهپیمایی بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود.

وی با بیان اینکه این حرکت از چند جهت متفاوت بود، گفت: نخست از جهت اینکه صهیونیست‌ها در ماه‌های گذشته بدترین جنایات را در طول تاریخ بشریت مرتکب شدند، این خشم و نفرت هر انسانی را، هر چند که غیرمسلمان هم باشد، بر می‌انگیزد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: تفاوت دیگر اینکه در طول سال و در روزهای اخیر مستشاران و مدافعان حرم ما در سوریه به شهادت رسیده‌اند، تفاوت خاص استان ما هم این بود که امروز شهید گرانقدر، مدافع حرم شهید علی آقابابایی که در حمله ددمنشانه رژیم جعلی صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شهادت رسید، بر دستان مردم شهیدپرور استان قزوین تشییع شد.

عابدینی عنوان کرد: هر سال در روز قدس ایران و کشورهای اسلامی قیام می‌کردند اما امسال شاهد بودیم که قبل از راهپیمایی روز قدس، قیام جهانی در شهرهای مختلف و در بلاد عالم اتفاق افتاد، امروز نیز حتماً همان شهرها به گونه دیگری و با هدف راهپیمایی روز قدس به میدان خواهند آمد.

وی ادامه داد: عید سعید فطر را پیش‌رو داریم، نقل شده امیرالمؤمنین (ع) در یکی از عیدهای فطر فرمودند امروز برای آن کسانی که خدا روزه‌شان را قبول می‌کند و عبادت‌ها و نمازهایشان مورد توجه قرار می‌گیرد عید است، هر روزی که آدم در آن روز گناه و معصیت نکند عید خواهد بود.

لزوم برگزاری منسجم نماز عید سعید فطر

خطیب جمعه شهر قزوین با اشاره به اهمیت نماز عید فطر تصریح کرد: امیدواریم با نمازی یکپارچه و منسجم، شکوه و عظمت تجمع مسلمانان را به رخ جهانیان بکشیم، رهبر حکیم انقلاب سفارش کرده‌اند که این نمازها در همه کشور و در همه شهرها به صورت یکجا و منسجم برگزار شود، نباید نماز را به تفرقه و تشتّت بگذرانیم، این مسئله ممکن است موجب به وجود آمدن مشکلات شرعی شود، فتوای رهبر حکیم انقلاب را می‌توانید در این خصوص ببینید.

عابدینی افزود: در روزهای پیش‌رو سالروز شهادت هنرمند بزرگوار، سید مرتضی آوینی را در پیش داریم، جملات این شهید بزرگوار مثل خوابی است که اکنون تعبیر شده است، این روز را روز هنر انقلاب اسلامی نامیده‌اند، این شهید گفته ایران ام‌القرای معنوی سیاره زمین است، خلأ درونی بشر که ناشی از بی‌ایمانی است پر خواهد شد و ایمان منجی جهان فرداست.

وی ادامه داد: شهیدآوینی گفته که در فروپاشی تمدن غرب بیشتر به تحول درونی غربی‌ها امیدوارم تا جنگ رو در رو با شرق و اسلام، با این حال چنین جنگی لامحال روی خواهد داد، اما غرب از درون خواهد پوسید و در خود فرو خواهد ریخت.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: معنای فرمایش ایشان این است که سرنوشت عالم با ایران رقم خواهد خورد، منظورشان این بوده که فکر نکنید وقتی غرب فروپاشی شود، یک لشکرکشی آنها را به هم می‌ریزد، این طور نیست و تحول درونی‌شان غرب را تغییر می‌دهد.

عابدینی همچنین به مراسم تشییع شهید آقابابایی از شهدای کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و افزود: بیانات فرزند گرانقدر شهید بزرگوار علی آقابابایی در مراسم پدرشان گویای این بود که بیشتر از عزای پدرشان برای کودکان فلسطین عزادار هستند و دغدغه آنها را دارند و چقدر ما با وجود داشتن این فرزندان ارزشمند سربلندیم.

کد خبر 741955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.